Heyecanla okuduğum Zweig kitaplarından biri oldu. Bu yazarı keşfetmem bana kitaplara daha farklı bakmama sebep oldu. Yazarlık önceden daha basitmiş gibi hissettirse de şimdi çok karmaşık ve müthiş bir iş olduğunu düşündürüyor. Kitabın içeriğine gelirsek eşini aldatan ve hamile olan bir kadının çocuğunu aldırmak için doktora gitmesi ve onu geri çeviren doktorun daha sonrasında vicdan azabı yüzünden davranışlarının farklılaşması. En sonunda kadının ölmesi ve doktorun onun sırrını korumak için her şeyi göze alması hepsi muhteşemdi. Okumayı bırakmak istemiyordum ve de olayı içindeymişim gibi yaşadım.