9/10
·544 syf.··
Beğendi
·
2024 23. kitabı
·
20 günde okudu
·
Okunma: 20 Kasım 2024 00:00
"GÖKÇEN -3- GÜZ YAĞMURLARI" KİTAP YORUMU Selam dostlar! Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Bugün bende ayrı bir yeri olan o serinin 3 kitabını yorumlamaya geldim. Sizlere tavsiyem ilk iki kitabı okumadıysanız bu incelememi okumamanız. İlk iki kitabın incelemesini profilimde bulabilirsiniz. Kitap aynı olay örgüsüyle kaldığı yerden devam ediyor. Kitapta ağırlıklı olarak timdekilerin ilişkilerini ve Murathan'la Gökçen'in aşkını okuyoruz. Diyeceksiniz ki, "Zaten hep öyle değil miydi?" Öyleydi ama ilk 2 kitapta Kepçük ve Pamuk'un anılarına da çoğunlukla yer verilmişti. Bence bu kitapta anılar azdı. Kitap aynı akıcılığa ve sürükleyiciliğe sahipti fakat bence uzatılmak için yazılmış gibi geldi bana 3.kitap. Örneğin 2.kitapta kapanıp gitmesi gereken bir olay neden 3.kitabın ortalarında tekrardan canlandı ki? Ayrıca askeri olaylara verilen ağırlığın daha fazla olması gerektiği kanaatindeyim. Yazarın askeri sahneleri yazma kabiliyeti var bence. Ama bu yeteneğini kitaba gerektiğinden az yansıtmış. Bunların dışında kitap için söyleyecek başka bir şeyim yok. Her zamanki gibi harikaydı. Kimi zaman beni güldüren kimi zaman boş duvara bakmama sebep olan yerler vardı. Kadroya zaten lafım yok. Hepsi birbirinden özel karakterler. Artıdan Gökçen ve Murathan'ın o çocuksu tavırlarının azalması da iyi olmuş bence. Diğer türlü sanki iki yetişkin değil de iki çocuk sohbet ediyormuş gibi hissediyordum. Kitaba puanım 10 üzerinden 9. Kitap yetişkin okurlar içindir! Bol okumalı günler!
Gökçen 3Loresima · Ephesus Yayınları · 20244,435 okunma
·
498 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.