Merhaba,
Gökçenin 3. Kitabı okuduk. kaldığımız yerden devam ediyoruz hikayeye... bu sefer baya ateşli devam etti, çok bir şey yazmayacağım bu sefer.
Gökçen ve murathan zorluklara beraber başa çıktıları ve aşklarının sınava tabi oluyor biraz ama bunda ikisi güzel bir şekilde içinden cıkıyor. Büyük sınava girdikleri anda yine birbilerine tutunmaya çalıştılar, biri tam bırakacakken diğeri bırakmadı, diğeri gidecekken diğeri gitmesine izin vermedi... böyle şeyler okumayayız genellikle değil mi? Ne olur hep? Adam kızın hayatı için onu terk etmeye karar verir, onun istemediği bir şey yapar... vee kadın karakter büyük ihtimal adamın bunu yaptığını büyük bedeller şeklinde ödetir ve tabiki bunları yaparken terk eder... yani genellikle kadın karakteri büyük egosu ile adamı terk eder.... başkaları ile kıskandırır, durmaz adama demediği hakeretler eder filan, bu tarzda çok okuduk, hatta hepsi böyle AMA burda böyle değil... işte benim için zirvelerde neden olduğunu yeniden hatırlatan şeylerden biridir bu olayın geçtiği yer.... Murathan gökçenin içini bilir , gökçende murathanı....
Valla ben çok wattpad hikayesi okumuş insanım, her türü okudum ama bu zamana kadar Murathan gibisi olmadı. O yüzden anlatılacak bir şey yok... benım için hep zirvede kendisi... kitapta artık günlük hallerini ve tabikide mutlu sona ulaşması kaldı, tabiki aksiyonlar var yok değil ama biraz durağan ama bu sefer smut sahnelerimiz varr tabikide benim en sevdiğimmmm, yazarımız bazı kısımları cıkartmış , bu hoşuma gitmedi valla, o kısımlarda benim en begendiğim yerlerdi. Detay seven bir okuyucuğumdur.
Gelelim yan karakterlerimize hepsi ayrı ayrı cok severek okurum... benım kitapta sevmediğim tek aile mete hariç giray ailesidir. Hoşlanmıyorum onlardan, aşırı tepkileri olduklarını düşünüyorum, gereksiz.
Kitabı Wattpad'ten okuduğum için son kısımları nereye geliyor bir fikrim yok fakat tahminen üçüncü kitapta. Kitabın 36, 37, 38 ve 39. Sayfasında neredeyse her şey aynı ileriyor. Zülfikar Duru'ya yaklaşmaya çalışıyor, Barbaros, Zülfikar ve Alican birlikte oturup goy goy yapıyorlar. Burada bir sıkıntı yok ama Gökçen ve Murathan'ın sahneleri bir yerden sonra sıkıyor. İki karakteri de masum ve tatlı gösterdikten sonra neredeyse dört bölüm +18 sahne yazmış yazar. Sahneleri yazmış ve uyarı koymuş tamam ama olmayan sahnelerden sürekli olarak Murathan'ın imalarını okuyoruz ve bu bir yerden sonra sıkıyor. İkisinin olduğu bütün sahneler kucak kucağa, öpmeli falan. Ve Murathan sanki Gökçen'i cinsel amaçla seviyormuş gibi. Rahatsız olup +18 sahneleri atlasak da imalara yeteri kadar maruz kaldığımız için çok sağol sevgili yazar.
Ayrıca bir asker kurgusu olmasına rağmen asker olarak göründükleri veya göreve gittikleri yerler çok sınırlı. Çok fazla karakter olduğu için onların aşkından diğer konulara odaklanamıyoruz.
Ey TÜRK!
Üstte mavi gök çökmedikçe,
Altta yağız yer delinmedikçe,
Senin ilini ve töreni kim bozabilir!
BİLGE KAĞAN
---
Gökçen Serisi 3. Kitap İncelemesi
Gökçen, kaçırılma olayının ardından toparlanmaya çalışırken, Sara faciası her şeyi daha da karmaşık hale getiriyor. Bu iki büyük travma, onun üzerinde derin izler bıraksa da Murathan ile yaşadığı duygusal dalgalanmalar sırasında birbirlerine olan sevgilerini korumaları inanılmazdı. Bu zorlu süreçte, Murathan ile yaşadığı gelgitlere rağmen birbirlerinden vazgeçmemeleri ve aralarındaki sevgiyi korumaları gerçekten etkileyici. İkilinin bağlılığı bu kitapta başka bir boyuta taşınıyor, adeta sevgiyle kenetleniyorlar. İlişkilerindeki sadakat ve bağlılık, serinin bu kitabında zirveye ulaşıyor. Onların her şeye rağmen birbirlerine tutunmaları, hikayeyi okurken içimi ısıttı.
Bu kitapta sadece Gökçen ve Murathan değil, diğer karakterler de kendi yolculuklarına çıkıyor. Bilge ve Barbaros arasında da olumlu gelişmeler yaşanırken, Zülfikar ve Duru hiç beklemedikleri bir şekilde aşka düşmenin şaşkınlığını yaşıyorlar. Onların birbirine olan hisleri bize her ne kadar sürpriz olmasa da heyecan verici bir şekilde işlenmiş.
Süleyman... En başından beri Aybüke’ye olan hislerini hiç saklamamıştı; aksine, tüm kalbiyle belli etti. Ancak Aybüke, geçmişinden gelen yaraları ve güvensizlikleri nedeniyle Süleyman'a karşı hep duvarlar örmüş durumdaydı. Ama serinin bu kitabında o duvarlar çatlamaya başlıyor. Süleyman’ın, Aybüke’nin etrafında ördüğü bu duvarlara rağmen ona duyduğu sabırlı ve sarsılmaz sevgisi gerçekten etkileyiciydi. Uzun yıllardır ona yüz vermeyen Aybüke’ye karşı asla pes etmeyişi, onun karakterini daha da değerli kılıyor. Aralarındaki şu diyalog, Süleyman’ın ne kadar kararlı olduğunu gözler önüne seriyor:
"Sana da
"GÖKÇEN -3- GÜZ YAĞMURLARI" KİTAP YORUMU
Selam dostlar! Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Bugün bende ayrı bir yeri olan o serinin 3 kitabını yorumlamaya geldim. Sizlere tavsiyem ilk iki kitabı okumadıysanız bu incelememi okumamanız. İlk iki kitabın incelemesini profilimde bulabilirsiniz.
Kitap aynı olay örgüsüyle kaldığı yerden devam ediyor. Kitapta ağırlıklı olarak timdekilerin ilişkilerini ve Murathan'la Gökçen'in aşkını okuyoruz. Diyeceksiniz ki, "Zaten hep öyle değil miydi?" Öyleydi ama ilk 2 kitapta Kepçük ve Pamuk'un anılarına da çoğunlukla yer verilmişti. Bence bu kitapta anılar azdı.
Kitap aynı akıcılığa ve sürükleyiciliğe sahipti fakat bence uzatılmak için yazılmış gibi geldi bana 3.kitap. Örneğin 2.kitapta kapanıp gitmesi gereken bir olay neden 3.kitabın ortalarında tekrardan canlandı ki? Ayrıca askeri olaylara verilen ağırlığın daha fazla olması gerektiği kanaatindeyim. Yazarın askeri sahneleri yazma kabiliyeti var bence. Ama bu yeteneğini kitaba gerektiğinden az yansıtmış.
Bunların dışında kitap için söyleyecek başka bir şeyim yok. Her zamanki gibi harikaydı. Kimi zaman beni güldüren kimi zaman boş duvara bakmama sebep olan yerler vardı.
Kadroya zaten lafım yok. Hepsi birbirinden özel karakterler. Artıdan Gökçen ve Murathan'ın o çocuksu tavırlarının azalması da iyi olmuş bence. Diğer türlü sanki iki yetişkin değil de iki çocuk sohbet ediyormuş gibi hissediyordum.
Kitaba puanım 10 üzerinden 9.
Kitap yetişkin okurlar içindir!
Bol okumalı günler!
Öncelikle kitabı beğendim çünkü merak ediyordum sadece çok fazla smut sahne var bunu bilerek alın bence 1 ve 2 daha güzeldi 3. Kitabı pek beğenmedim
Spoi!;
Emek ölmemeliydi bence yani bi o bölüm sardı bi de timurun evindeki sahne
Çoğunlukla aynı ilerliyordu sıktı kitap
Yinede okunur öneririm
Yanii okurken biraz sıkıldım gibi spoiler yediğim için belki bilmiyorum ama çok uzun sürede bitirebildim kitabı zaten 4. Kitabı alır mıyım bilmiyorum seriyi bitirmek için belki alırım bilemiyorum
Hellooo nasılsınız bakalım?
Efenim buraya alıntı niyetine tüm Gökçen ve Murathan sahnelerini ekleyebilir, yanına bir de sizler için vay anasını avradını dediğimiz Timur Tönge beyi de dahil edip sevap pointimi yükseltebilirdim ama yapmıyorum! Neden? Çünkü kendisini sahiplendim, paylaşamam onu!
Hikayemiz üçüncü kitapla devam ediyor. Kurgu askeri kurgu ama öyle dağ bayır dolaşmıyoruz. İkinci kitaptaki olaylar burda biraz daha duruldu ve o talihsiz olayların bıraktığı izleri burda da okumaya devam ediyoruz. Gökçen'e bu konuda hak veriyorum. Eee Murathan'a da hak veriyorum. Dağılın beyler bayanlar bence ikiside haklı!
Öte yandam bizim ekip her zaman ki gibi yine şiir gibi.
Alican ve Zehra
Süleyman ve Aybüke
Zülfikar ve Duru
Barbaros ve Bilge
Eh tabi Timur Tönge
Onların hikayelerini okumak o kadar eğlenceli ki..
Hepsiyle geçen dolu dolu 540 sayfa.
Murathan dozumu fazlasıyla aldım şimdi sıra Timur Tönge'de, umarım hikayesini hemen okuyabilirim. Kendisimi aşırı aşırı merak ediyorum ve istesemde artık watpadd'den de okuyamayacağım için çıldırıyorum.
(Evet evrenin bana sen misin watpadd'de hikaye okumayan dediğini duyar gibiyim)
Bekleyeceğiz el mahkum.
Kitap edisyonu, şömizi, karakter kartları, posteri ve tüm detayı ile fevkaladenin fevkinde bir seri..
Bekletmeyin alın OKUYUN ve OKUTUN
KitapRüyasından Sevgilerle
Okuduğum bu kitap çıkan serinin en iyi kitabıydı. Diğerleri acılarla birikmiş duygusallıkları yaşatırken, bu kitap mutluluk ve komiklik adına çok güzel duygular yaşattı bana. Hem ağladım, hem güldüm, hemde mutlulukla çarptı kalbim...
Bir sonraki kitap daha güzel olacak eminim, her bir karakterin yansıttığı duygu bizi ayrı yerlere götürecek. Belki yine üzülürüz ama çok mutlu da olacağımıza eminim. Hayatta acılar olduğu kadar mutluluklar da vardır. İmkansız olan hiçbir şey yoktur. Kötü sonla yazılmış hikayeler vardır ama bunu değiştirmek bizim elimizde... Bunun en güzel örneği de her masal sonunu Gökçen için değiştirmiş Murathan...
Kitabı okumanızı büyük bir içtenlikle tavsiye ederim. Kitabı okumadan önce yazarın ve kitabın bu kadar favorim olacağından hiç emin değildim ama yazar o kadar güzel yazmış ki, kelimeler yetersiz kalır. Kitap benim favori listeme girdiyse sizin neden girmesin? Bence en kısa zamanda alıp okumaya başlayın...♡:)
Gökçen 1Gökçen 2Gökçen 3Loresima
Bazı hikayeler mutlu son olmayı değil de, mutlu sonsuz olmayı hakediyor belki de...
Bu cümleyi kullanmak için bir tık erken evet ama benim için 3.kitaptan mutlu sonsuz demeyi haketti. Çünkü onların hikayesi mutlu başlayıp, mutlu sonsuz olarak bitecek...
3.kitap benim için serinin diğer kitaplarından daha heyecanlı geçti diyebilirim. Çünkü asıl olayların ilerlediği ve karakterlerin olgunlaştığı, ki zaten hayat mücadelesi onları olgunlaştırmış, düşünce yapısı olarak da büyüyen karaktetlere evrilmişler.
Timin başından geçenler, minik ailemizin başına gelenler, sürprizler, aksiyonlar... Sadece bu kadar diyorum. Ve bilin ki, ben eğer cümle kurmayı bırakın bir sayfslık yorum yazamıyorsam bilin ki kelimelerimin yetmediğindendir...
Yazarımızın yazdığı hikayelerin aşığıyımdır zaten ama Gökçen'in her zaman yeri ayrıdır benim için. Kurulan kelimelerin birbirleriyle uyumları, cümlelerin anlamlı olması, aşık oldupğum sahneleri işaretlemem derken neredeyse alıntı defterime yazmadığım cümle yoktur derim.
Loresima'nın da yazdıkça olgunlaşan bir kalemi var ve çok güçlü... 1.kitapta aramızda oluşan bağ, bu kitapta gittikçe derinleşiyor. Artık kelimelerin gücü mü dersiniz yoksa karakterlerin birbirilerine olan bağların etkileri mi dersiniz bilemem...
Buradan duyurulur, 4.kitabı heyecanla beklediğim bilinsin. Okumayı dört gözle bekliyorum. Çünkü bizim Kepçük ile Pamuk nasıl sonlanacak çok merak ediyorum. Sonlanacak demeyelim de nasıl mutlu sonsuz olacaklar diyelim...
Kübra Doğan, Türkçe öğretmeni ve roman yazarıdır. Yazın hayatına, lise yıllarında tanıştığı çevrimiçi okuma platformu Wattpad üzerinde başlamış ve burada "Loresima" mahlasıyla geniş bir okuyucu kitlesine ulaşmıştır. Yazdığı Gökçen adlı roman, kısa sürede büyük bir ilgi görerek milyonlarca kişi tarafından okunmuştur.
Şubat 2021’de yazmaya başladığı Gökçen, yayımlandıktan sonra kısa sürede geniş bir okuyucu kitlesi edinmiş ve Ephesus Yayınları tarafından basılmıştır.