Eser altı hikayeden oluşuyor. Her hikayede bunalımlı insanların ruh hallerini bize aktarıyor. Benim etkilendiğim iki hikâye oldu. Bir Çöküşün Öyküsü ve Amok Koşucusu tabii ki.
Birçok kişi zaten okumuştur. O yüzden uzun uzadıya yorum yapmayacağım ama Amok Koşucusu benim beklentimin bir tık altında kaldı. Çünkü daha etkileyici bir hikaye bekliyordum. Ama Stefan Zweıg sevenler bu kitabı da severler.