Kişinin değerini manası belirler. Kişinin manası ise davası kadardır. O hâlde kişi davasını nasıl öğrenebilir? Kişinin davası ancak derdidir. Derdin neyse davan odur. Ya derdini dahi bilmeyenler? Kişinin derdi en çok konuştuğu şeydir."
demiş yazar kitapta. Şimdi size 'senin davan, derdin, en çok konuştuğun şey ne?' diye sorsam bana ne cevap verirdiniz? Muhtemelen cevap vermeden önce biraz düşünürdünüz değil mi? İşte kitabı okurken ben de düşüncelere sürüklendim. Beni düşünmeye sevk eden, bana bir şeyler katan eserleri okumayı sevdiğimi çoğu kez vurguladım. O yüzden baştan söylemeliyim ki eğer tasavvufa ilginiz varsa ve hem kafam karışmasın güzel bir kurgu okuyayım hem de tasavvufla ilgili kısaca bilgi sahibi olayım diyorsanız bu eseri okumanızı tavsiye ederim.
Biraz konusuna değineyim. Olayların geçtiği zaman tam olarak günümüz olmasa da günümüzün modern insanı; sorumluluklarıyla, inançlarıyla, değerleriyle, yaşadığı zorlukla ve en çok da sevgisiyle Selim karakterinde hayat bulmuş. Yazar; Selim'in bazen tereddütle bazen emin adımlarla ilerlediği, bilinmezliklerle dolu bu yolculuğa bizleri de dahil etmiş. Mecnun misali, beşeri aşkın açtığı yoldan gerçek aşka ulaşan Selim'in hikâyesini bizlere sunmuş. Tabii konuyu bu şekilde sınırlamak doğru olmaz diye düşünüyorum. Çünkü "Derdin neyse davan odur." cümlesinden de anlaşıldığı üzere derdin sadece aşk değil para, başarı, itibar ve daha niceleri de olabileceğini biliyoruz. İşte bu dertlerin insanı soktuğu çıkmazlar da Neva, Celal gibi farklı karakterler üzerinden işlenmiş. Hasılı, yaşamın insana sunduğu iyi ve kötü olarak nitelendirdiğimiz her şeyin arka planındaki gerçek okura sunulmuş. (Tabii anlayana :)
Yorumumu kitabın bana hissettirdikleri üzerinden aktarmayı tercih ettim. İstesem konuyu direkt olarak da yazabilirdim fakat kitabın bana hissettirdiği o yoğun duyguyu görün istedim. Önceden de bu tür konulara ilgim vardı ama bir süredir üzerinde durmuyormuşum onu fark ettim. O iç yolculuğun, anlam arayışının verdiği hazzın tadını anımsadım. İyi ki anımsadım...
Sürükleyici, düşündürücü, akıcı çok güzel bir romandı. Selim'in macerasına dahil olmak keyifliydi.