6/10
·640 syf.··
2024 108. kitabı
İyilik ve Kötülük Okulu 3: Sonsuz Mutluluğun Sonu Ben masal okumaktan hoşlanan bir insanım. Masalların farklı tarafları, kötü karakterlerin geçmişlerini okumaktan hoşlanıyorum. İyilik ve kötülük okulunu okurken de bu yüzden çok zevk aldım. Masal kahramanlarının gelecekteki hallerinin anlatılması, bazı olayların farklı yorumlanması çok hoşuma gitti. Ayrıca önceki kitaplar gibi olayların tahmin edilemez olması yine çok hoşuma gitti. Ama şöyle de bir şey var ki kitap tutarsız. Yazar kitabın başında yazdığı şeyleri unutmuş gibi hissettiriyor. Başlarda verdiği gizemleri hatta önceki kitaptaki gizemleri ve anlamsız olayları hep bu kitapta açıklayacak diye beklemiştim bu yüzden de beni rahatsız etmemişti. Ama hiç birini açıklamadı ve kitap öylece bitti. Sanki daha devam edecekmiş de son anda bitirmişler gibiydi. Karakterler zaten biraz tutarsızdı ama her insanın zamanla duyguları değişir diye düşündüğüm için çok rahatsız etmemişti ama son kitapta özellikle sophie karakteri kesinlikle mantıksız yazılmıştı. Kız iyi biri olmaya çalışıyordu seri boyunca ve bunu önce kendi bencilliği ve sonrada dış etkenlerden dolayı başaramıyordu. Böylece kötü biri olmaya karar verdi. Öyleki arkadaşlarının acı çekmesinden mutlu olduğu yazıldı kitapta. Ama daha sonra savaşta birdenbire iyilerin kazanması için kendi tarafına ihanet eden biri olarak yazıldı. Tüm duyguları taşlaşmış bir insanın böyle ani bir değişimi olamaz. Üçüncü kitapta teker teker tüm iyi masal kahramanları ölmeye başladı ve bunu durdurabilecek tek şey sophie'nin taktığı yüzüğü kendinin kırması ama bir sürü insan ölürken ve bir kaç gün içince dünya yok olacakken kızın tek yaptığı kraliçe olmaya çalışmak. Evet sophie kötü biri olduğu için onun geri kalan hiç kimseyi umursamaması normal ama etrafındaki kimse de kızın yüzüğü kırması için büyük bir çaba içerisinde değil. Normal günlermiş gibi davranıyorlar. İyi olarak yazılmış karakterler de normal günlermiş gibi saçma sapan sebeplerle sürekli kavga ediyor. Sanki önlerinde aşırı büyük bir problem yokmuşcasına kendi hayatlarını düzeltmeye, kendi duygularını anlamaya çalışıyorlar. Biraz daha bekleseler zaten yaşayacak bir hayatları olmayacak. Ayrıca kitapta yazarın araya kattığı özellikler var, güçler var ama sadece o an olayı kurtarmak için söyleniyor ve bir daha asla konuşulmuyor. Madem karakterin böyle bir gücü var neden bunu hikayeye daha güzel biçimde katmamışlar mesela hiç anlayamadım. Kısaca büyük potansiyeli olan bir kitabı yazamamışlar gibi geldi bana. Tabiki beynimi bir kenara koyarak düşünürsem güzel bir kitaptı ama mantık hatalarını, saçmalıkları ve kitabın potansiyelini düşündükçe sinirleniyorum. Ve kitabın sonundan güzel şeyler bekliyordum bu yüzden hemen okumak istedim bu yüzdende işlerim aksadı. Şimdi diyorum ki ben bunun için mi işlerimi beklettim. Zamanımı bunun için mi ayırdım diye üzülmüyor değilim. Hayatımda okuduğum en yarım sondu. İlk iki kitap okunabilir ama üçüncü kitap insanı çıldırtır. Okunabilecek bundan çok daha güzel kitaplar var bu kitapla zamanınızı harcamayın bence.
1000Kitap
İyilik ve Kötülük Okulu 3: Sonsuz Mutluluğun SonuSoman Chainani · Doğan ve Egmont Yayıncılık · 2017123 okunma
·
62 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.