Distopik romanlarıyla ünlenen George Orwell'ın ilk okuduğum romanı Hayvan Çiftliği oldu. 1984'ü bundan sonra okumuştum.
Neyse Bir masal gibi yazılmış, fabl özelliği taşıyan bu roman 1945 yılında yayımlanmış.
Kitabın içeriğine de biraz değinmek istiyorum. Olaylar bir çiftlikte hayvanlar ve insanlar arasında geçiyor. Çiftlikteki hayvanlar yönetime gelip daha eşitlikçi bir düzen oluşturmak için insanlara baş kaldırıyorlar ve amaçlarına da ulaşıyorlar. "Bütün hayvanlar eşittir." sloganıyla başladıkları bu yola "Bütün hayvanlar eşittir ama bazı hayvanlar diğerlerinden daha eşittir." düşüncesiyle devam ediyorlar. Ama ne yazık bu durum domuzların amaçlarından sapmalarına ve çiftliği insanlardan daha çok baskı kuracak şekilde yönetmenlerine sebep oluyor. Bu ayaklanma başta başarılı gibi görünse de sonradan işler sarpa sarıyor.
Hayvan Çiftliği'nin bu kadar ünlü bir kitap olması ve günümüze kadar popülerliğini yitirmemesinin sebebi hangi dönemde okunursa okunsun, gerek bireysel gerek toplumsal yönden kendine yer edinebilmesi diye düşünüyorum.