9/10
·944 syf.··
2024 3. kitabı
Söyleyecek o kadar çok şey var ki! Nereden başlayacağımı bilemiyorum, spoiler olmadan yorum yapamayacağım. Şimdi gelelim benim ilk kitabına hayran kaldığım ama ikinci kitabında neredeyse yere çakıldığım seriye. İlk kitabı öyle bir yerde bitmişti ki, sabırsızlıkla Demir Alev'i bekledim. İkinci kitapta kurguya girmekte zorlandım, 300 sayfayı geride bırakmama rağmen herhalde böyle devam edecek dedim ama neyse ki olaylar o kadar çok gelişti ki ikinci sezonu bitirdiğim dizi haline geldi. Kitapta sevmediğim ilk kısım şu Violet kendini nasıl bu kadar kaybetti? İlk kitapta ince ince yazılan karakter gelişimini çok sevmiştim ama ikinci kitapta tam tersine dönüşmüş haline geri döndü ve biz başa döndük tekrar. Olaylar karışık bir ip yumağına döndü. Hele Xaden ile olan ilişkileri daha doğrusu Violetin gerçekleri öğrendiği anlar hep kesintiye uğradı. Ya biz bu çifte zaten bayılıyoruz. Aralarında yükselen bir kimya tasiyorken yazar şunlara vurdulu kırdılı bir sahne yazsaydı keşke. Ve biz gerçekleri öğreneceğiz diye bölümleri atlamasaydı. Tam Violet içini dökecek diyorum hop tartışma bölünüyor. Xaden durmadan Violete doğru soruları sormadın ki dediği sahnede onu parçalamak istedim. Onca şeyi sakla, her şeyi tek tek Violet çözmek zorunda kalsın sonra gel gör ki doğru soruları sormadın ki desin karşındaki. Cidden delirdim bu noktada. Violet salak bir karakter olmadığına şükür mü edelim. Ne yapalım? Ve Violetin duyguları evet Xaden'i seviyor bunu anlıyorum bazı şeyleri görmezden gelmek istiyor ama duygularını daha sık görmek isterdim. Kırıldığı noktaları basa basa söylemesini beklerdim açıkçası. Xaden Violetti kaybetmek istemiyor bunu dile getirdi. Kusursuz karakter okumayı sevmiyorum gerçekten ikisi de hata yaptı ve yine bir arada kalmayı istediklerini bize gösterdiler. Ama duygu yoğunlukları biraz daha baskın olmalıydı bence. Ve benim en sevdiğim şeylerden biri Rhi, Vi, Sawyer, Ridoc arkadaşlığıydı. Onları okumak çok güzeldi. Hele Mira ve Brennan karşılaşması favori sahnelerimin arasına girdi. Onun dışında ikinci kitabın eksikliklerinden biri Violetin annesinin çocuklarına neden bunları yaptıklarına dair her şey açıklanmadı. Annesinin çocuklarına kendini açmasını beklerdim. Neyi neden yaptı, neleri feda etti serinin devamında bunlara açıklık gelir mi bilemem yine de yazarın her şeyi toparlayabilmesi ve bizi yine gizemlerle dolu bir girdapta bırakması güzeldi. İlk kitap fazla ilgi gördüğü için ikinci kitapta yazara biraz baskıcı ve aceleci davranilmis olduğunu bir yerde okumuştum. Kitabı okuyunca hak verdim. Bazı güzel şeylerin olgunlaşmasını beklememiz gerekiyor bu yüzden seriye devam edeceğim umarım üçüncü kitabı daha iyi bir şekilde görürüz.
Demir AlevRebecca Yarros · Olimpos Yayınları · 20243,203 okunma
·
23 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.