Tevfik Sağlam'ın Mareşal'e İkinci Mektubu
Tevfik Sağlam'ın Mareşal Fevzi Çakmak'a ikinci mektubu Neşet Ömer İrdelp'in 1 Mart 1935'te milletvekili seçilmesi üzerine kaleme alınmıştır. Neşet Ömer milletvekili olmadan önce I. İç Hastalıkları Kürsüsü başkanıydı. Bundan dolayı Tevfik Sağlam'ın mareşale yazdığı ikinci mektup Neşet Ömer İrdelp'ten boşalan bu kürsüye kendisinin atanma ihtimali hakkında mareşalin bilgi istemesi üzerine yazılmış görünmektedir. Tevfik Sağlam bu ikinci mektubunda 1933 Üniversite Reformu'ndan sonra Tıp Fakültesi bünyesinde üç iç hastalıkları kliniği kürsüsünün ihdas edildiğini, birincisinin başına Neşet Ömer İrdelp, ikincisine kendisi ve üçüncüsünün başına ise bir Almanın [Erich Frank] getirildiğini dile getirmiştir. Ancak Tevfik Sağlam'a göre E. Frank ancak 10 ay sonra gelmiş ve Milli Eğitim Bakanı Hikmet Bayur bu Alman bilim adamı için ayrıca bir masraf yapmamak için kendisini üniversiteden uzaklaştırmıştır. Bunun anlamı ise Alman bilim adamına hazır bir kürsü vermektir.
Sayfa 69·Kitabı okudu
·
9 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.