·472 syf.··Beğendi
···Okunma: 06 Aralık 2024 07:33 Kayıp Zamanın İzinde serisinin ikinci kitabı olan ve ismiyle beni çeken romantik felsefik bir kitap beklentisiyle başladığım romanda Marcel'in kalbinin adeta daldan dala atlayişı, genç kızların gölgesinde gezişi anlatılıyor.Ilk bölümde yine Mn Swan sahnede yer alırken ikinci bölüm Marcel ve babaannesinin sahil kasabasına gelişiyle başlıyor ve Marcel'in orda yaşadıkları ve en çok da hissettikleri anlatılıyor. İlk kitaptaki Gilbert'in yerini bu kitapta Albertine alıyor ancak bunun yaninda pek çok kıza da göz kırpıyor Marcel. Kitapta 'bakire' tabirinin sık kullanılması beni rahatsız etse de Marcel'in yaşına rağmen çocuksu düşünceleri yer yer gülümsetiyor.
Bunun yanında Proust okuma deneyimi olarak bana çok şey kattı. Uzun hatta upuzun cümleler okuyucuyu yorsa da kullandığı şiirsel dil ve incelikli doğa manzaraları okumaya derinlik katmış .Hayatla ilgili pek çok cümle var altı çizilip üstüne düşünmelik. Keyifli bir okuma deneyimiydi.