·100 syf.··Beğendi
···Okunma: 13 Şubat 2017 22:45 Günümüzde ölüm olgusu kederli hastane odalarının duvarları içine hapsolmuş şekilde ve çok az kişinin gözlem yapabileceği bir halde, neredeyse tamamen ıssız bir deneyime dönüşmüştür. Oysaki ölüm geride kalanlar için de kıymetli bir ders ve yaşantıdır.
Hayatın değerini ve yaşantımızın önemini anlatır... Ağrı hissettiğimizde ağrısızlığın değerini anlamak gibi; genellikle göz ardı ettiğimiz başkalarının ölümü de, bize birşeylerin değerini anlatabir. Dahası, kendi yaşantımızı değerli kılma gayretimizi destekleyebilir belki.
Ölümü konu alan edebi eserlerden bir ölçüde bu deneyimi kazanmak mümkündür. Bence, bu eserler hayatın anlamını ve değerini anlatır bize. Tolstoy'un eseri ölüme ilişkin yazılmış en başarılı kitaplardan biri kabul edilir. Okuması sizi yormaz, hemen bitiverir kitap. Sonrasında ise felsefi bir muhakkeme başlar. O ne kadar sürer, bilinmez...
Not: daha da bu konuları işleyen kitaplara bir süre değinmeyeceğim:))