Yetim Koleksiyoncusu #kitapyorumu
Kış ayında okunacak bir kitap önerisi ile geldim. Salgın günleri, yüzümüzdeki maskeler, aramıza koymak zorunda olduğumuz mesafeler ve her gün hastalık yüzünden hayata veda edenler...
Kitabı okurken geçmişle bugün arasında gidip geldim. İspanyol gribinin, hayatları nasıl etkilediğini, insanların sevdiklerine kahreden bir çaresizlikle veda ettiğini, dağılan ailelerin hikayesini okudum. Sevgili Pia Lange'nin hüzün verici hikayesi ve bitmek bilmeyen mücadelesi...
Yazarın okuduğum ikinci kitabı, bu. Bu kitapta da aynı şeyleri hissettim. Kitap okumadım da sanki içinde hüznü ama var gücüyle de umudu barındıran bir film izledim. Okuduğum her bölüm, gözümde kolayca canlandırabildiğim bir film karesi. Pia ile yetimhanede acı çektim, her gün yaşadığı vicdan azabını yüreğimde hissettim, onunla ümitlendim, onunla vazgeçtim, onunla direndim. Anlayacağınız kitabı okurken her an hikayenin içindeydim.
Yazarın tarihi olayları, insan hikayeleri üzerinden anlatan bu kitabı çok ama çok sevdim. Sizlere de gönülden tavsiye ederim