9/10
·336 syf.··
2020 4. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 17 Ocak 2020 16:17
Körlük, okuduğum en sarsıcı ve düşündürücü kitaplardan biri oldu. Saramago, sıradan bir salgın hikayesi anlatmıyor; insanlığın karanlık yanlarını tüm çıplaklığıyla gözler önüne seriyor. Salgının başlamasıyla birlikte düzenin nasıl kolayca çöktüğünü görmek beni hem dehşete düşürdü hem de düşündürdü: Gerçekten zor bir durumda insanlıktan ne kadar uzaklaşabiliriz? Kitaptaki en etkileyici şey, karakterlerin isimsiz oluşuydu. Onlara sadece “doktor”, “doktorun karısı” gibi sıfatlarla hitap edilmesi, bireylerden çok insanlığın genel bir portresini çiziyor. Ayrıca, doktorun karısının kör olmamasına rağmen her şeyin yükünü taşımak zorunda kalışı beni derinden etkiledi. Bu karakter, kaos içinde bile insanlığın kurtuluşuna olan umudu temsil ediyor gibi geldi bana. Körlük, yalnızca bir roman değil, insanlık üzerine bir ayna. Okurken kendime dönüp şu soruyu sordum: Ben böyle bir durumda nasıl davranırdım? Bu kitap, uzun süre aklımdan çıkmayacak. Kesinlikle herkese öneririm. Not: Filmini kesinlikle izlemeyin:)
KörlükJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 2022132,2bin okunma
·
50 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.