Okuduğum ilk Ayşe Kulin kitabı Nefes Nefes’e oldu. Kitap birçok açıdan beni etkilemeyi başardı. Genel olarak konusu II. Dünya savaşı Türkiyesi ve dünyası, savaşın insanların sosyal yaşamına, psikolojilerine etkileri. Ayrıca II. Dünya savaşında Yahudilerin maruz kaldığı sıkıntıları işliyor.
Konuyu çok başarılı bir gizem içerisinde ele alıyor okurken her satırda ayrı bir gerginlik hissi ile okudum. Fakat kitabın sonunda bütün sorularımıza cevap alamıyoruz. Yazar bazı konuları okuyucunun hayal dünyasına bırakmış. Bu durum beni biraz üzse de mükemmel bir kitap olduğu gerçeğini değiştiremedi.
Okuyacaklara şimdiden iyi eğlenceler diliyorum.