Ayıbı saklamak mı? Ayıptan saklanmak mı? .....Şöyle diyormuş işin erbabı: Batı toplumu "suçluluk-eksenli" yaşar. Doğu toplumları ise "utanma-eksenli" yaşar. Suçluluk eksenli yaşayanların, bir hata ettiklerinde, bu hatanın acısını vicdanlarında hissetmeleri pişmanlıkları için yeterlidir. Ancak utanma eksenli yaşayanların pişmanlığı, başkalarının bu hatayı bilmesine bağlıdır.... Senai Demirci ?
··2 alıntı·
389 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Bu uygulamada en eleştirdiğim konu ilgi görmesi gereken iletilerin asla ilgi görmemesi. Şu paragraf üzerine uzun uzunnn konuşulacak bir paragraf ve sosyolojik, psikolojik, felsefik nasıl değerlendirmek isterseniz öyle yürüyeceğiniz bir alan sunuyor. Yorumu gören kıymetli kalemlerden ufuk açıcı cümleler bekliyorum....
@Serkan_polat okuyorum hemen ilgiyle...
Bu yazının devamı, bütünü verebileceğiniz bir bağlantı var mı acaba ya da kitap, dergi vs nerede yayınlanmışsa rica etsem.
Hülya Gençel
Gönderi Sahibi
Senai Demircinin "Her güne bir dua" kitabından minik bir kesit:) Küçük bir dua altında da bu yazı vardı, bu yazının devamına ek olarak "Ayıplanma korkusunun günah korkusundan agır bastığı bir toplumda yaşıyorsan, töreleri terörize ederek dinileştirmek, hatta dinin yerine koymak mümkündür" yazıyordu. Bu kısmı almadım:) Aldığım kısım çok önemliydi:)Üzerine düşünülesi:)