Spoiler vardır
Kitabı okumadan önce filmini izlemiştim. Açıkçası filmi bende daha çok etkilenmiştim. Filmin sonunda çok fazla ağlamıştım ama kitabının sonunda böyle olmadı . Acaba ilk başta kitabını okusam bu seferde filmini beğenmezdim diye soruyorum kendime ama tabi ki bunu bilemeyeceğim .Okumayı çok istediğim kitaplardan biriydi. Kitapta bruno ve ailesinin başlar . Bruno'nun babası terfi alır ve başka bir yere giderler . Bruno 'nun babası askerdir . Evleri toplama kamplarının yakınındadır ve Bruno penceresinden ilk baktığında çizgili pijamalı insanlar görür . Evlerin yakında hiç bir ev olmadığı ve hiç arkadaşı olmadığı için sıkılır Daha sonra evde sıkılır ve keşif için dışarı çıkar . tel örgünün etrafında yürüş yaparken Shmuel ile tanışır ..Bruno Shmuel 'e tel örgünün diğer tarafında çocuk olup oladığını sorar ve Shmuel olduğunu söyler. Bu iki uzun bir süre böyle görüşür ve arkadaş olurlar . Bir gün Bruno 'nun babası ailesinin Berlin 'e geri döneceklerini söyler .Bruno son kez Shmuel görüşmeye gider ancak Shmuel 'in babasının kaybolduğunu öğrenir .İkisi birlikte Shmuel babasını aramak için Bruno kıyafetlerini değişir . İkisi birlikte babasını ararlar ama bulamazlar .Tam Bruno ev dönecekken onları başka bir yere götürüp pek insanı odaya hapsederler .Ve bir daha Bruno 'yu bulamazlar .