Mürekkebe Boyanan Sardunya-3Mürekkebe Boyanan Sardunya - 2Mürekkebe Boyanan Sardunya - 1Sümeyye Demirkan
Herkese merhabaaa! Bu hafta kendimi bu seriye adadım. Biraz derslere ara verdim ve bu güzel kitabı daha fazla kitaplığımda bekletmek istemedim. Ben kitap okurken çok sık paylaşım yapamıyorum, alıntıları da genelde klasik kitaplarda yapıyorum sebebini ise bilmiyorum. Nedense gençlik romanlarını bir çırpıda okumayı seviyorum.
Bu kitap da bir içimlikti. Konusundan bahsedeceğim önce. Akif Selim Çakırca sessiz, sakin, kendi dünyasında yaşayan gençtir. Ruhu hassas nadir adamlardandır. Spoiler vermemeye çaba göstereceğim. Mislina Farah ise sardunyaları, köpeği Çakır, kuşu Kumru ile Akif Selim'in alt katında yaşamaktadır. Bu iki karakterimiz Ankara'da edebiyat bölümü okumaktadır ve ikinci sınıftır. Mislina Farah ise Akif Selim'e ilk görüşte aşık olmuştur ve Mislina Farah o kadar güzel aşık olmuştur ki... Siz bunu okursanız anlarsınız. Çok naif, soft, kuş gibi bir aşk hikayesi.
Sümeyye Demirkan kitapları kötü son iyi son fark etmeksizin beni hep ağlatıyor. Sonu güzel bitti kitabın ve ağlattı evet. Notanın Ervahı hariç yazarın tüm kitaplarını okudum ve kendisinin büyük hayranıyım. Ne yazsa da okurum bence. Notanın Ervahı serisi de bitsin direkt okuyacağım.
Yazarın dili çok güzel. Her cümlesi, her kelimesi arkadaşlar kalbinize bu kadar dokunamaz ama dokunuyor. Hayatıma kendisi çok şey kattı. Akif Selim'le kendi arkadaşımı hatırladım hep. Akif Selim meğerse benim de hayatımdaymış ama farklı bir rolde. Arkadaşım olarak. :)) Keşke Mislina olsam ben de ama Mislina değilim, pek de olamam açıkçası. Mislina çok farklı bir ruh çünkü. Onun ruhu hiçbir yerde yazılmaz. Yazılmayacak da...
İçerik olarak çok temiz, dostluk olan aile kokan aşk kokan bir tabak mandalina ile başlayan bir kurgu. Kadir karakteri en sevdiğim yan karakter oldu ve kalbim onun için bin yerinden bıçaklandı sanırım. Kitapta kimseye kötü son yazılmadı lakin işte kalp kırıklığının da önüne geçemiyorsunuz. Kadir'in finalde hayaline kavuşması o kadar duygulandırdı ki beni, görsem bağrıma basar sarılırım sanırım. Onun dışında Ezgi... Birinci kitabın ortalarında tanıştığımız Ezgi'yi bu kadar uzun soluklu okuyacağımızı bilmiyordum ve buna da çok sevindim. Ezgi bana Aymira'yı hatırlattı hep. Ah kalbimi paramparça eden Veda Caddesi...
Temiz bir aşk hikayesi okumak isteyenler bu kitabı kaçırmayın. Ben okuduğum için çok mutluyum, kalbimi hep pır pır ettirdi. Ne desem de boş kalacak o sebeple benden bu kadar. :) Bu güzel ruhlarla iyi ki tanıştım.
Güzel geceler Akif Selim, Mislina, Sevde, Berat, Cemre, Kadir, Bahar, Duru, Kenan, Ezgi, Leyla teyze, Hikmet amca, Hüseyin amca, Ayşe teyze, İlhan amca, Zeliha teyze, Çağlar, Sezer, Çakır, Kumru ve AÜ Edebiyat WhatsApp grubu.