Puan vermedi·188 syf.··
2024 2. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 25 Aralık 2024 04:23
Kitap çevresi tarafından kabul görülmeyen ve dışlanan bir memur olan Golyadkin'in bir gece yarısı kendisine tıpatıp benzeyen birini görmesi ve ondan sonraki olaylar hakkında. Spoiler içerebilir. Golyadkin sürekli ne kadar ahlaklı ve ne kadar dürüst bir insan olduğundan bahsetti kitap boyunca. Gerçekten ahlaklı ve dürüst bir insan uşağının, iş arkadaşlarının karşısında eğilip bükülüp tek kelime edemeyip içinden dahi olsa kötü düşüncelere sahip olabilir mi? Gerçekten dürüst bir insan aslında onları sevmediğini ahlaksız insanlar olduklarını da söyleyebilmeli yüzüne eğer söyleyemiyorsa kötü de düşünmemeli. Golyadkin de bunları yapacak cesaret ikizini o gece görmeden önce de yoktu. Böyle yazınca yargılar gibi oldu ama niyetim yargılamak değil. Çok yerde üzüldüm Golyadkin'e. Konuşabilse gerçekten onu anlayacağına emin olduğu biri olsa hiç bu durumda olmazdı. Psikoloğu bile en başında önemsemiyordu. Çevresi tarafından tamamen yalnızlığa terk edilmiş bir adam ne kadar öz güvenli olabilirse o kadar öz güvenliydi. İkizini gece evine aldığında ona inanmıştı ve hatta çok sevmişti ikizini. Ona düşmanlarından bahsetti, beraber onları yeneceklerini söyledi hatta ikizi ona bir şiir bile yazdı Golyadkin'i ne kadar sevdiği hakkında. Sabah olunca tekrar ihanete uğradı. İkizi aynı diğerleri gibi onu görmezden gelmeye, geçiştirmeye, alay etmeye başladı. En sonunda Golyadkin o kadar çok yok olmasını istedi ki ikizinin Tanrı'ya parmağını feda etmeye hazırdı bunun için. Hasta bir adamdı Golyadkin. Birini çok sevebilir yarın uyandığında artık nefret edebilir. Herkesin ondan nefret ettiğini onu aşağıladığını düşünebilir ortada böyle bir şey yokken. Bu yaşadığı korkunç durumdan kurtulmak için tek çözümü çevresine uymak için tıpkı ikizi gibi yalanlar söyleyip kurnazlık yapmaktı fakat çok dürüst ve ahlaklı biri olduğu için ve maskeyi sadece balolarda takan biri olduğu için ne yazık ki yapamadı. Psikolojik bir kitap olduğu için tekrar okunması gerektiğini düşünüyorum. Muhakkak anlayamadığım yerler olmuştur. - ki o kadar anlayamadım ki bir ara gerçekten ikizi olduğuna ikna olmuştum - Dostoyevski'nin insanın iç dünyasını bu kadar iyi yansıtmasını seviyorum.
ÖtekiFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202530,5bin okunma
·
58 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.