Puan vermedi·112 syf.··
2024 153. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 29 Aralık 2024 17:07
 Antabus Kitabı okurken değil de okuduklarımı sindirmeye çalışırken çok zorlandım. Evet kolay okunan, yalın bir dille yazılmıştı. Leyla yaşadıklarını kendi ağzından anlatmış bizlere. Fakat kitabı okurken halı altına ittiğimiz sorunların kaç kadının canına mâl olduğunu düşünmekten yoruldum. Çokça sinirlendim. Leyla’nın hayatının kendi seçimleri değil de dayatmalar sonucu şekillenmesi öyle üzücüydü ki. Kendi kararlarını verebilen, cesur ve özgür ruhlu kadınların çoğalmasının önemi bu kitapta çokça öne sürülmüştü . Leyla’nın hayatında ufacık bir özgürlük alanının kendi hayatımdaki önemini gözardı ettiğime çok şaşırdım. Aslında keyfimizce gökyüzünü seyredebilme özgürlüğü bile ne kadar önemliymiş. Ailemizin her kararımızda arkamızda durması ne kadar değerliymiş. Haberlerde gördüğümüz kadına şiddet, baskı, taciz, tecavüz olaylarının çevremizde olan yoğunluğuna karşı ses çıkarsakta “ kapı kapandı mı evde ne olduğunu kimse bilmez “ deyişi bu kitapta bir kez daha gün yüzüne çıkıyor. Bilmiyoruz arkadaşlar. Evet çok mutlu aile yapıları mevcut. İnternet mecrasında herkes mutlu, peki o yuvanın kapısı kapandığında ? Leyla 25 yaşında bir kadın yanında küçük kızı ve karnında 3 aylık bebeğiyle kendini balkondan atacak. Peki Leyla’yı hem kendi hem de çocuklarının canına kıyma pahasına o balkona iten neydi ? Neden kıyacaktı Leyla canına? Ya da kıyabilseydi canına ardından üzülecek, sonra unutacak mıydık? Leyla 27 yaşında eve alkollü gelen kocasını çocuklarını ve kendini dövmesinden dolayı bıçaklayarak öldürdü ve serbest bırakıldı. Sonrasında gazetelerin 3.sayfa haberlerinde ifşa edildi. Kimi gazetede fotoğrafı alenen yayınlandı, kiminde mozaik şeklinde. Peki bu ne kadar adildi? İnsanların hayatlarını yargılamadan önce insanların iç dünyalarında ne fırtınalar koptuğunu, nelere susmak zorunda bırakıldıklarını, iç dünyalarının ne kadar baskılandığını anlamamız mümkün değil. Hep susturulmuş kadın Leyla. O kadar susmuş ki yeri gelmiş kendi kendine anlatır olmuş her şeyi. Evlenmeden önce kaba saba , şiddete eğilimli insanların evlendikten sonra değişeceği algısından vazgeçmeliyiz. Kimse değişmez .
Edebiyat
 AntabusSeray Şahiner · Everest Yayınları · 20195,3bin okunma
·
28 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.