·262 syf.··Beğendi
···Okunma: 29 Aralık 2024 23:05 jerzy kosinski tarafından yazılmış tasvirleri ve hikaye anlatımı çok başarılı romanı. ikinci dünya savaşında, ailesinden ayrı düşen doğu avrupalı yahudi bir çocuğun yaşadıkları çocuğun gözünden anlatılıyor. son günlerde yaşanılanlar da göz önüne alırsak insanlar hakkında karamsar olmamak için bir neden yok. kitapta çoğu insanın temelinde var olan kötülüğün, yıkıcılığın ve nefretin ne boyutta olduğu gözler önüne seriliyor. bir korku filminin ortasına düşmüş gibi bir his, boğulma ve çaresizlik hissi çok yoğun hissedilerek okunuyor kitap. farklı olandan korkma, köylülüğün en temel göstergelerinden biri. korku, uğursuzluk inancı ile de birleşince kötülükte sınır tanımayan yetişkinler çıkıyor karşımıza. kuşu bile boyayıp, farklılaştırıp kendi türüne öldürtmeyi başarmış bir zekadan bahsediyoruz. zayıf ve güçsüz olana yapılanları tahayyül etmek imkansızken, yazar gözlemlediklerine, duyduklarına hayal gücünü de katarak kurguluyor diye umut ediyorum. bu kadar kötülüğü okumak insanlığa olan güvenimi sarstı doğrusu. yazar yahudilerin ölüm sayısını verirken diğer milletlerden ölenlerin sayısını es geçiyor. yaklaşık seksen milyon kişinin öldürüldüğü korkunç bir savaştan bahsediyoruz. bunu düşününce insanın yapabileceklerinin korkunçluğunu hafife almamak lazım.