Uzun Hikaye
9/10
·114 syf.··
Beğendi
·
2024 37. kitabı
·
10 saatte okudu
·
Okunma: 29 Aralık 2024 22:53
Babam "İnatsın inat.. İnatçı adamın saçı yatmaz.Dedene çekmişsin besbelli.Keşke annene benzeseydin."diyordu. Ne zaman annem aklıma düşse,o vagondan evi hatırlıyorum.Sisler arasında beliren bir masal gemisi gibi. Hem yetim,hem öksüz kalan ve dedesi Pelvan Sülüman'ın yanında büyümüş Bulgaryalı Ali ile Münire'nin sımsıcak hikayesini okudum.Yazarla ilk tanışma kitabım oldu ama belli ki son olmayacak çünkü çok sevdim bu kitabı. Konusuna gelince; Ali nam-ı Diğer Bulgaryalı Ali,kendisi bir yere gitmeden önce şöhreti giden ,adı sosyalist''e çıkan Ali;dedesiyle birlikte Bulgaristan kaçıp Türkiye'ye Eyüp Sultan'a yerleşiyorlar.Sevdigi kız Münireyi kaçırarak evleniyor ve kasaba kasaba geziyorlar.Münire Eyüp Sultan'in belalı ailelerinden birinin kızı.Sarı lepiska saçlı,mavi gözlü.Bir oğulları oluyor adı Mustafa.Yollarda doğmuş ve yolculuklarda büyümüş. Nereliyim acaba?Bunu kendime de sorar, bir cevap bulamam.Bir aidiyet duygusu yok bende.Hep yollar,kıvrılıp giden tozlu yollar, eski dökülen otobüsler, kamyon karosörleri, tren rayları, vagonlar. Ali haksızlığa, adaletsizliğe boyun eğmeyen,hak hukuk bilen bir adam.İste bu yüzden de gittiği yerlerden kovuluyor kasaba kasaba gezmek zorunda kalıyorlar.Hatta bir süre Vagon evde kalıyor, orayı bile sevgileriyle güzelleştiriyorlar.Bu büyük mutluluk Münire'nin doğum yaparken ölmesiyle bozuluyor. Hayat dediğin nedir ki? Anlaşılmaz bir sır.Kurdugumuz düzen hep öyle sürüp gidecek sanırız.Birden ip kopar,ışık söner, her şey darmadağın olur. Ali ve oğlu yine yollara düşer.Yeni kasabalar,yeni insanlar,yeni olaylar,yeni aşklar.Devamı kitapta okuyun,okutun derim. Kitaptan birkaç alıntı ile son vereyim *İnsan ne oldum dememeli,ne olacağım demeli *Atı atın yanına bağlasan ya huyundan ya suyundan. *Solunan hava,yüzülen su,oturup kalktığın insan,yürüdüğün yol seni değiştirir. *"Yere düşmekle cevher sakît olmaz kadr ü kıymetten" *Kitaplarında bir kaderi vardır. *Kaderin yayı kurulu durur,vakti gelince boşalır. *Dünyada ne adamlar var, yüzü insan içi odun. Kitabı çok beğendim.Tavsiye ederim. Kitapla kalın...
Uzun HikâyeMustafa Kutlu · Dergâh Yayınları · 202345,6bin okunma
·
81 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.