Sen sahiden hayatımda gördüğüm en güzel çirkinsin.
Victor Hugo’nun kalemini hep sevmişimdir. Bu kitapta da bize ayrıntılı bir Paris resmediyor. Şehir gibi karakterleri de ince ince işlemiş. Herkesin konusunu bildiği bu romanı anlatacak değilim. Bence en güzel çıkarılacak ders kimsenin dış görünüşü, mevkisi, çoğunluğun iyi görmesi o kişinin iyi olduğuna inandırmasın sizi. Aslolan karakter temizliği ve ruhun yüceliğidir.
Victor Hugo’ya saygılarla…