·556 syf.····Okunma: 04 Ocak 2025 00:59 Roman Joad ailesinin Büyük Buhran döneminde yaşadığı zorluklar, fedakarlıklar, adaletsizliği ele alıyor. Dönemin toplumsal yapısı çok güzel aktarılmış. Romanın içinde hissediyorsunuz kendinizi. Roman karakterlerinin gerçek bir şahsiyet gibi tüm karakteristik özellikleri görülebiliyor. Ancak bu toplumsal krizden bi türlü kurtulamamaları sürekli olarak bi problemle karşılaşıyor olmaları resmen bir bataklık gibi. Konu olarak çok güzel bir roman. Ama başlarının sürekli felaketten kurtulamıyor oluşu okurken bi iç daralması yaşattı bana.
Toplumsal bir kriz dönemini anlatmasından kaynaklı bi yerden sonra okumakta gerçekten zorlandığım bi kitap oldu. Bir ayda anca bitirebildim. Olayların sürekli tekrarlanıyor olması sanırım geç bitirmemde etkili oldu çünkü sürekli yine kötü bir şey olacak diyerek okudum. Dönemi anlattığının farkındayım ancak bu kadar üst üste olan şeyleri uzun uzadıya anlatmak bilemiyorum… Bi yerden sonra ilgimi kaybetmeme neden oldu diyebilirim.