Cengiz Aytmatov kurguyu insanın beynine en net ifade eden yazarlardan bana göre. Hikaye- Öykü türü genelde özümsemek için çaba gerektirir fakat onun kitaplarında sadece kafan boşken okumak yeterli.
Cemile hikayesi bana kurgusu itibari ile çok düz geldi, bu sebeple ben hikayeden çok akıcılığını öveyim. Olay örgüsünde hoş karşılamadığım şeyler olsa da mesele fikir değil sonuçta. Duygu yönüyle yorumlamak daha doğru olur bu tür için, duygusal olarak da kendimden bir şey bulamadım. Toprak Ana kitabı o duyguyu daha derin vermişti mesela, onun gibi bir kitap beklemeyin