·74 syf.··Beğendi
···Okunma: 26 Aralık 2024 00:00 "Dönüşüm", bir yandan fantastik bir öykü gibi görünse de, aslında derin bir toplumsal eleştiri ve varoluşsal sorgulama içerir. Kafka, insanın içsel dünyası ile dış dünyası arasındaki uyumsuzluğu, bireyin kendi kimliğini bulma çabalarını ve toplumsal sistemin bireyi nasıl dışladığını çarpıcı bir biçimde ele alır. Eserin sonunda Gregor’un ölümü, bir anlamda kapitalist toplumun ve bireysel sorumlulukların kurbanı olan bir insanın sonunu simgeler.
Kafka'nın "Dönüşüm"ü, bugün bile insanlık ve toplumsal yapı üzerine düşündüren, evrensel bir başyapıt olarak kalmaya devam etmektedir.