İyi Kız Kötü SonHolly Jackson
Kitabı şu an bitirdim ve böyle bir son gerçekten beklemiyordum. Duygu durumum baya karışık. Olayların bu noktaya bağlanacağını hiç düşünmezdim. Yalnızca beş sayfa içerisinde tüm düşüncelerim tersine çevrildi. Kitabı çok beğendim, genel olarak bu seriyi çok seviyorum zaten. Bu kitapla ilgili tek sıkıntım çevirisiydi. Benim okuduğum baskıda yazım hataları, kelime eksiklikleri vardı. Cümleler anlaşılıyordu ama beni rahatsız etti. Buna rağmen kesinlikle dokuz puan verebileceğim bir kitap oldu. Kitabın sonuna ait düşüncelerimi yazmadan bitirmek istemedim. Burdan sonrası spoiler olabilir.
Çoğu zaman aksi iddia edilse de, ailelerimizin günahlarını ölene kadar taşımak zorunda kalırız. Stanley Forbes'da ölene kadar babasının suçları yüzünden, kaçarak yaşamıştı. Kendine yeni bir hayat kurmaya çalıştığında, birilerine güvenmeye başladığında dünyası sürekli başına yıkılmıştı. On yaşında bir çocukken, daha doğruyu ve yanlışı ayırt edemiyorken babasının zorla yaptırdığı suçların bedelini hayatıyla ödemişti. Sırf geçmişi yüzünden tüm sevdikleri ona arkasını dönmüştü. Kendine normal bir hayat kurmanın, birileriyle arkadaş olmanın onun için bu kadar zor olduğu bir dünyada, güvendiği kişiler tarafından ölüme gönderilmişti.
Beni en çok üzen şey ise sürekli kaçmaya çalıştığı sonu, kabullenmiş ve hak ettiğini düşünerek ölmüş olmasıydı.
Eğer bir suçlunun çocuğu iseniz ölürken bile yalnız kalmaya mahkumsunuz.