Karanlık Cadı-6,5 puan
6/10
·640 syf.··
2025 2. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 06 Ocak 2025 15:57
Şu kitabın incelemesini yazacağım yazacağım diye diye perşembeyi getirdim(ağlama emojisi) Sonunda Karanlık Cadı'nın yorumunu yapmaya hazırım. Başlayalım bakalım. Öncelikle kitap ilk başlarda kalınlığında dolayı gözümü korkutuyordu ama çok akıcı sürükleyici olduğundan bu endişem kısa sürdü. Puntolarıda normal hatta son zamanlarda okuduğum kitaplar ile kıyaslarsam büyük bile sayılabilir. Kısaca konudan bahsedeceğim--> Elloren Gardner adli ana karakterimiz son kehanette bahsedilen en güçlü Karanlık Cadı'nın torunudur ve kendisinden yeni kehanetteki Karanlık Cadı olmasi beklenmektedir. Elloren amcası ve erkek kardeşleri ile yaşayan(ailesi öldüğü için) ve eczacı olmak isteyen bir kızdır. Ancak kızımızın yüksek mevkii büyücü halası Elloren' in "büyü bağlanması" için amcasının evine gelir. Büyü bağında bu evrendeki evlilik tarzı birşey ama büyü bağlanacağı kişiyi kendi seçmeyen veya küçük yaşta büyü bağlanan çok kız var. Kısaca kitap Elloren'in üniversiteye eczacılık içinde gitmesi ile başlıyor. (halası ile birlikte) Şimdi geçelim düşüncelerimeee Fallon Bane zaten yazarın "ikinci kız" tropeu icin yazdığı bir karakter yani okurların onu sevmemesi için yazılmış ama page ve adını unuttuğum diger kız da çok mal gerçekten. Page'e ilk başta ısındım ana sonra Fallon'un fikirlerine katılmaya başladı. Lucas'a ilk andan beri asssiri gicik oldum ve kitabin enemies to lovers olmasi için dua ettim.(ki gerceklestii)Elloren ile Lucas arasinda gerceklesen cekim de cok hizli oldu bence. Ve lucas'in küçük çocukları ve milletin annesini tehdit etmesini abartabilir miyiz?Yani tamam asik olduğun kız falan ama azcik onurunu korusaydin bari dude. Elloren özellikle kitabın baslarında bana çok aptal geldi. Karakter gelişimi çook ama çok yetersizdi. Kitabin ilk 200 sayfasi falan Elloren'in aglamasi ile gecmistir. Biri kıza en ufak bir kötü cümle kursa kızın gözleri sulanıyor. Zaten Fallon Bane GERÇEKTEN kehanetteki karanlık cadı olamayacağına göre Elloren'in güçleri çıkmalıydı değil mi? Ee nerde bu güçler??Kitap boyunca bunu bekledim ve kız mum bile yakamıyor (olmayan)büyü gücüyle. Rafe'i bastan beri seviyordum. Diana ile de çok yakışıyorlar bence. Jarod ve Aislinn, imkansız aşklarım benim(hüzünlü emoji)Tam romeo juliette vibelari var;) Wynter hakkında hissizim yani fena karakter değil. Sessiz, sakin, kendi halinde. Ariel baya(ciddiyim.)deliydi ama icaral olsa da kafese falan kapatmışlar üzüldüm. Tavuklarla ilişkisi de bana çok komik geldi, özellikle Elloren'in Ariel için tavuk çaldığı yerde gümledim. Kitapta farklı ırkları birbirlerine olan önyargularını kırıp dost olmalarını ve kültürel etkileşim içinde olmaları da çok hoşuma gitti. Karanlık Cadı'yı "Dördüncü kanat sevdiysen.." başlıklı bir videoda görmüştüm bazı insanların böyle demesinin sebebinin iki kitapta da akademi, ejderhalar ve özel güçler olduğunu düşünüyorum. Ama kendi fikrimce dördüncü kanati sevenlerin hepsinin bu kitabı seveceğini düşünmüyorum çünkü kitapta son 100 sayfaya kadar "oha bu sahne çok iyiymiş" diyebileceğimiz bir aksiyon sahnesi yok ve ana karakter-bence-güçlü bir ana kadın karakter değil.(violet'in aksine) EGER DORDUNCU KANATİ OKUYAN VE KARANLİK CADİ KİTABINI OKUMAYİ DÜSÜNEN BİRİ, VEYA KARANLİK CADİYİ OKUYUP DÖRDÜNCÜ KANATİ OKUMAYİ DÜSÜNEN BİRİ VARSA BU KISMI ATLASİN LUTFEN(SPOİ) Karanlik cadi kitabi 2015de cikmis ama dorduncu kanat 2023te cikti yanlis hatirlamiyorsam, bu iki kitabin sonlari asiri asiri benziyor. Belkide çok fazla epik fantastik okumadığım için böyle düşünüyorumdur. Kitapta sadece bir tane öpüşme sahnesi var ve cinsel içerik yok. Eğer çok ağır olmayan, sizi yormayan, akıcı, eğlenceli karakterlere sahip, çok fazla aksiyon içermeyen smutsiz epik fantastik okumak istiyorsaniz bir bakin derimm. Karanlık Cadı
1000Kitap
Karanlık CadıLaurie Forest · Olimpos Yayınları · 2024217 okunma
·
393 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.