"Çocuktan Al Haberi" diye bir program vardı eskiden. Çocuklar saf, temizdir. Yalan da söyleyemezler, söylemezler aslında ihtiyaç duymazlar. Doğruyu, gerçeği onlardan duyacağını kesin olduğu için ortaya çıkmış bu söz ve program. Büyüdükçe insanlar baktıklarının özünü göremiyor.
Kapağına bakıp okumadan şöyle bir karıştırınca çocuk kitabı sanılması normal olsa da her yaşta insanın okuyabileceği ve her yaşta insanın farklı anlamlar çıkarabileceği çok güzel bir eser.
Kitaptaki göndermeler, metaforlar çok güzel. Bana göre birçok yerde kesin yorum veya fikir üretmek zor. Herkes kendi bakış açısına göre anlam çıkarabilir. Dünyaya, olaylara, durumlara bakarken sadece baktığımızı ve gördüğümüzü değil onun içini, özünü görmeliyiz. Çocukken bunu çok rahatça yapıyorduk büyüdükçe ne oldu? Ah bir çocuk olsaydım...
Kitabı okumamı tavsiye ederek üstelik de hediye eden çok kıymetli kalbi güzel insana çok teşekkür ederim. İyi ki var...
Küçük PrensAntoine de Saint-Exupéry