·240 syf.··Beğendi
···Okunma: 11 Ocak 2025 18:39 MAVİ TAVŞAN
“Bosna'da o kadar çok şey kaybedilmişti ki. İnsanlığın onuru, şerefi, haysiyeti, namusu ve daha neler neler... Hangi birisi için ağlayacaktı. Dünyanın bütün insanları ağlasa bile yaşanan ve yaşanacak olan acılar dinecek gibi değildi.
"Ölüm her yerde kötü. Keşke herkes bu dünyada huzurla ölse."
Bosna'dan İstanbul'a bir anne-kız öyküsü... İki zamanlı yazılan bir eser. Boşnakların yaşadığı acıları ve bir soykırım hikâyesini yüreğim acıyarak okudum. Sırpların o insanlara yaptığı işkenceler, kadınlara tecavüz etmeleri, dinlerinden dolayı insanları genç, yaşlı, kadın ve çocuk ayırımı yapmadan öldürüp toplu şekilde gömmeleri kabul edilemez gerçeklerden... Faris komutanın eşi Hana, Emina ve kızı Azra'yı Sırplardan korumak için Serdar, Yusuf ve Raşit'i görevlendirmesi sonrasında güvenli bölgeye gitme çabaları ve bu yolda yaşadıkları olaylar yüreğimi parçaladı. Kimse öyle bir sonu yaşamamalı... Okuma süresince ben de hep bir umut diyerek okumaya devam ettim. Ve ilk başlarda savaş sonrası yazılan kısımlarda Emel ve Serdar kim ve aradaki bağlantı nedir diye merak ettim. Mavi tavşan oyuncağı ve akılda kalan acı anılar... Yazarımızın bu eserini de diğer eserleri gibi etkilenerek okudum ve tavsiye ediyorum. Ve okuma süresince yazarın ilgisi için de ayrıca teşekkür ediyorum. Nice yeni eserleri ile birlikte olmak dileği ile.
#ismailalaca #mavitavşan #okudumbitti #yorum