Bahtına Düştüm Yâ Rab
Puan vermedi·232 syf.··
2025 2. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 11 Ocak 2025 23:36
Alıp gidecekler şu dünyadan. Ne diyeceksin? işim vardı. Dünyam yoğundu. Etrafımdakilerin gönlünü yapmakla meşguldüm. Ya benim hatırım nerede derse. Ne cevap vereceksin? Kitabı okurken bu sorular çokça kafamda yankılandı. Mehmet Yıldız abimizi sosyal mecrada tanıdığım ve sohbetlerini de çok severek dinlediğim için kitabını da büyük bir merakla okudum. Kitabın derin manevi atmosferi beni etkiledi doğrusu. Kitap tevhid'in aslını ve önemini anlatıyor ve aslında hayatımızda nasıl yer alması gerektiğini vurguluyor. Acaba tam manası ile kavrayabildik mi? Bunu çok sıkça düşündürüyor. Kitabı okurken hakikatlere derin bir tefekkür ile yaklaştım.("Lailahe illallahü vahdehû lâ şerike leh. Lehül-mülkü ve lehül- hamdü yuhyî ve yümit. Ve hüve hayyün lâ yemût, bi-yedihil-hayr ve hüve ala külli şey'in kadir ve ileyhi'l-masir.") Tevhid cümlesinin her kelimesini kitapta detaylıca anlatıyor. Ayrıca önümüze sunduğu örneklerle daha iyi bir anlam kavrayışı sergiliyor. *** Bir memur, mesai saatlerinden, yapacağı işlere kadar her şeyi kendisine nasıl emredilmişse öylece yapmakla mükellef olduğu gibi insan da kendi varlığını ve ona takılı olan bütün cihazlarını ve latifelerini Allah'ın emri üzere kullanmakla mükelleftir. Dünyada bir amirin gözünde en iyi memur, vazifesini en iyi yapan memur olduğu gibi Allah katında da en kıymetli insan, yaratılış vazifesini en güzel şekilde yapan, O'nun emirlerine riayet eden ve takva dairesine girmeye çalışan insandır. *** Mehmet Yıldız 'ın okuduğum ilk kitabıydı ve tam beklediğim gibiydi, şimdiden okuyacaklara bol istifadeli okumalar...
Bahtına Düştüm Yâ RabMehmet Yıldız · Timaş Yayınları · 2024427 okunma
·
341 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Kardeşim hüsnü bayramoğlunun videosunu izlemenizi tavsiye ederim bunlar nurcu değil diyorsa vardır bildiği.
Zehra⊰✧
Gönderi Sahibi
İzledim. Ama ne bildiği var keşke söyleseymiş, sadece reddiye yapıyor. Ayrıca yıllardır bu kanalları takip ediyorum. Kendimce şunu söylemek isterim ki ne yanlış bir üslupla ne de başka bir şeyle karşılaştım. Vardır bi bildiği deyip geçiştirneyin bence, hatasız kul olmaz sonuçta.
Zehra⊰✧ Risale-i nurları sadeleştirmeleri yeterli bence okuduğunuz kitap risaleden alıp alıp kendine kitap yapmış pes neyse kardeşim sizin tercihiniz saygı duyuyorum söz konusu Risale-i nur oldumu tutamıyorum kendimi.
Zehra⊰✧
Gönderi Sahibi
@Mara33 Kitabın Risale-i Nur' dan esinlenerek hazırlandığı zaten aşikar:) sadece örnekler ile daha net bir şekilde pekiştirebilmek için kolay bir anlatım tarzı sunmuş. Pek tabi siz de kendinizce fikrinzin doğru olduğu kanaatindesiniz. Saygı duyuyorum:)