Ah Yemen...
9/10
·152 syf.··
2025 1. kitabı
balkandays.blogspot.com/2025/01/samet-d... Kenize Mourad, Erhan İdiz ve Samet Doğan… Bu isimlerin tarihe düştüğü not hem kendi hayatlarını hem de anlattıkları insanların yaşamlarını bizlere yansıtmaları açışından çok kıymetli. Gazze’de 7 Ekim 2023 sonrasında yaşananları izlerken bir gece, daha dün gibi hatırladığım bir rüyada, adeta bir Filistinli gibi kendimi İsrail askerlerinin arasında görmüş ve uzun süre etkisinden kurtulamamıştım. Gazetecilik ve savaş muhabirliği oldukça zahmetli bir iş. Yöneticilerin verdikleri kararların halktaki karşılığını izlemek ve bunu yaparken kendi insanlığını da unutmadan hareket etmek, hiç de kolay olmasa gerek… Bu nedenle bu kitap özelinde Samet beye hassaten teşekkür ediyorum, umarım yazmaya ve yayınlamaya devam eder. Bu kitabı okuduktan sonra özellikle Ortadoğu’nun çoğu ülkesi hakkında tarihi olaylar dışında, orada yaşayan insanları ve günlük hayatı anlatan eserler daha çok yazılsa diye düşündüm. Yabancı dillerde vardır elbet ama kastettiğim Samet bey gibi tecrübeli kalemlerden çıkan Türkçe eserler… Kitabın ilk olarak ismi etkiliyor sizi, ilginç ve merak uyandırıcı…Bu duygularla arka kapak yazısını okumaya başladığınızda ise yazarın bir tabutun içinde son dakika IŞİD’in elinden kaçtığını okuyor ve kitabı elinizden bırakamıyorsunuz Eğer vaktiniz varsa da muhtemelen bir oturuşta okunacak akıcı bir eser. Bu kadar güzellemeden sonra kitaptan birkaç yeri paylaşarak, sizleri kitabın tamamını okumaya davet ediyorum: “Kaldırımda yürüyen insanların yüzlerinde kaybedecek bir şeyi olmayan insanlara özgü bir umursamazlık vardı.” “Korktuğum başıma geldi, ne diye ben de defolup gitmedim! Daha birkaç saat önce annemle konuşmuş, televizyonda gördüklerine inanmaması gerektiğini, her şeyin burada güllük gülistanlık olduğunu söylemiş ve korkacağı bir şey olmadığına onu ikna etmiştim.” “Bir çift yusufçuk kuşu otelin önüne konup konup havalanıyor, ağızlarında taşıdıkları yumuşak ağaç kabuklarını, kuru bitki dallarını karşı binadaki bir deliğe sokuyor. Kendilerine yuva yapıyor olmalılar. Al sana hayatın özeti! İnsanın mutluluğu bulduğu bir yuvası olmalı, sıcak sımsıcak bir yuva, sarıp sarmalanmalı, orada tüm yaralarını tedavi edinceye kadar durmalı…” “Araplar anlaşmamak üzere anlaşmışlardır.” “Etrafım bu işlere bulaşmadığı halde birden ölüp gidenlerle dolu. Ölümün kol gezdiği yerlere kendi iradesiyle gelen birini şarapnelin gelip bulmamış olmasının anlamı ne?” “Tüm savaşlarda ne de olsa yağmacılar kazanır. Herkes birbirini katlederken onlar sinsice evlere, iş yerlerine hatta devlet dairelerine musallat olur.” “İnsan parça parça ölür ve artık ölecek bir parçası kalmadığında ona ölü derler.” “Babül Mendep Boğazı dünyanın en önemli boğazlarından biri olsa bile Güney Yemen açlıkla boğuşuyor.” “Sen sen ol kendini kaybetme, kendini kaybedini bir başkası bulamaz…” “Ölümü düşündüm, mezar kazanın bile ölüme inanmadığı bu çağda, ölümü iliklerime kadar hissettim.” “Kelimesi kelimesine korkunçluğu anlatabilen bir haber asla insanların dikkatini buraya çekmeyecek. Sözün kısası burada olmamın ne buradakiler ne burada olmayanlar için gerçekte bir anlamı var. O zaman burada olmak sadece ve sadece benim ile ilgili.” “Dehşetin bir parçası olmadan çekilen fotoğraflar hep eksiktir…” “Zaten çocukların büyük insanlar gibi davrandığı yere Orta Doğu deniyor.” “Üstlerinde boylarından büyük bir yoksulluk vardı…”
İnsan ve Hayat
Beni Yemen’de İtalyana BenzetirlerSamet Doğan · Ketebe Yayınları · 0136 okunma
·
122 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.