10/10
·264 syf.··
2025 3. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 12 Ocak 2025 11:15
Kitabı ilk elime aldığımda ne kadar değişik bir ismi var diye düşünmüştüm. Şimdi anlıyorum. O sayfalarda hüzne boğulup, tarihteki acıların içinde gezinirken insanın acılarına, insanlığın tarihe veda etmesinin ne kadar zor olduğunu şimdi anlıyorum. Ve tarihin tozlu sayfaları bazen öyle yakar yıkar ki insanı... Keşfetmekten korkarsın ama devam etmek istersin. Kitap bu hissi de fazlasıyla yaşatıyor insana. Jeju'da yaşanan insanlık dramının hüznünü, acısını, perişanlığını üç kadın etrafında anlatan yazarın kelimeleri de öylesi yaralayıcı ki... Okurken o acıları hissedebiliyorsunuz. Dostluğun güzelliği, katliamın vahşeti, beklemenin yoruculuğu o kadar güzel işlenmiş ki kitapta, sayfalarda kendinizi kaybediyorsunuz. Devlet eliyle bastırılan halkın ödediği ağır bedelleri, katliamda çekilen acıları, yaşanan hayatları, yaşanamayan hayalleri, umutsuzca beklemeleri, çaresizliği öyle işliyor ki yazar... Katliam demişken, şu anda dünyada da böylesi bir vahşetle yine karşı karşıya kaldığımız ve herkesin de üç maymunu oynadığı günlerdeyiz. Tarihler ne kadar değişirse değişsin insanoğlu zulmünü işleyecek bir bahane buluyor. Gazze'de yaşanan dram da aynı Jeju'da olanlar gibi devam ediyor. Çocuklar kalemle tanışmadan kurşunla tanışıyor. Seyirci olarak öylece izliyoruz. #Filistin
Veda EtmiyorumHan Kang · April Yayıncılık · 20242,228 okunma
·
205 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Merhaba, Ben Irmak Türkyılmaz, İstanbul Üniversitesi Kore Dili ve Edebiyatı 2. sınıf öğrencisiyim. 2024 Nobel Edebiyat Ödülü’nü kazanan Koreli yazar Han Kang’ın Türkçeye çevrilmiş dört eseri Vejetaryen, Çocuk Geliyor, Beyaz Kitap ve Veda Etmiyorum üzerine okur odaklı alımlama estetiği bağlamında bir inceleme yürüttüğümüz TÜBİTAK destekli bir araştırma projesi gerçekleştiriyoruz. Bu kitaplar hakkındaki okur görüşlerini toplamak için kısa bir anket hazırladık. 🔗 Anket Linki: docs.google.com/forms/d/e/1FAIp... Katkınız araştırmamız için çok değerli, zaman ayırdığınız için şimdiden teşekkür ederim. 💛