Yılın ilk kitabını sonunda (evet sonunda) bitirdim.
Gerek kitabı gerek de son zamanlarda çıkan dizisini duymayan, görmeyen, bilmeyen kalmamıştır diye düşünüyorum. Kitabı da benim listemde uzun süredir doğru zamanını bekliyordu. Doğru zamanı diyorum çünkü bence kitabın gerçekten okunabilir bir zamanı var. Bu yüzden gözümü çok korkutan bu kitabı en uygun zamanda okumak için epey hesaplamalar yaptım.
Konusu hakkında çok bahsedebileceğim bir şey yok aslında. Köklü bir ailenin yüzyıllık geçmişini ve bugününü okuyoruz kitapta. Kitap hakkında en çok yapılan yorum kitabın okumasının zor olması hakkındaydı. Hatta en çok yarım bırakılan kitaplar arasında olması da bu sebepten. Bu yorumlara katılıyor muyum? Kısmen. Kitabın karmaşık yapısı; karakterlerin çokluğunun yanı sıra, isimlerin hep tekrarlaması. Yani koca ailede isim kalmamışçasına hep aynı isimler kullanılmış. Bu da beni başlarda olmasa da sonlara doğru yordu. Bir yerden sonra hangi karakter hangisiydi diye düşünmeyi bıraktım.
Her ne kadar kitap çok gözümü korkutsa da yarım bırakacak kadar zor veya sıkıcı bulmadım. Sonuna geldiğimde; hakkında yapılan fazlaca övgülü yorumlara katılmadığımı gördüm. Bunun başlıca sebeplerinden birisi kitabın bende büyük duygular uyandırmaması. Yani okumasam da olurdu tarzında bir kitaptı. Diğer bir sebebi ise kitapta çok fazla ensest, pedofili hatta zoofili (bir kısımda geçiyordu) içermesi. Kitap içerisinde sık sık bunlara rastlamak bir noktada çok rahatsız etmeye başladı. Beni zorlayan noktalardan birisi de buydu aslında. O yüzden okumayı düşünenlere; kitabın bu tarz şeyleri içerdiğini de söylemem gerekiyor açıkçası.
Özetle kitap hakkındaki düşüncelerim; hakkında yazılan çok büyük övgüler içeren yorumlara katılmadığım bir kitap olduğu yönünde. Evet bir kitap okudum ama okumasam da bir şey kaybetmezdim dediğim kitaplardandı. “Ben yine de çok merak ediyorum” diyenler de belirttiğim zorluklar ve olumsuzlukları göz önünde bulundurup büyük beklentilere girmeden okuyabilir…