·400 syf.····Okunma: 15 Ocak 2025 10:36 Kitap ismi ve yazarı ile dikkatimi çekmişti. Mübadele yıllarında Girit'ten göçmek zorunda kalan bir ailenin yaşadıklarını anlatıyor. Konu itibariyle güzel olsa da çok duygusuz buldum. Ne yaşadıkları sıkıntılar ne kırık aşklar duygu olarak geçmiyor. Kahramanlarin düşünce durumları sık sık verilse de karakter ve tip özellikleri de fazla yer almıyor. Bu da hayalinizde bir kurgu yaratmaya çalışınca boşluk bırakıyor. İkinci bir eleştirim de olacakların sonucunu söyleyip sonra olayı anlatması. Yani "iki hafta sonra ölecekti" diyip o iki haftayı anlatmaya başlayınca tadı kaçıyor. Bu kullanım çok sık yapılıyor. Son olarak Böyle bir kitapta ayrıca daha fazla "tarih" görmek isterdim. Yaşanmışlıklar bile yüzeysel. Lise öğrencilerine tavsiye edebilecegim bir kitap. Benim için biraz basit kaçtı açıkçası.