Puan vermedi·400 syf.····Okunma: 15 Ocak 2025 20:49 Herkese merhaba Bugün size gerçekten harika bir kitap ile geldim. Etiyopya’da yaşayan bir grup çocuğun hikayesini anlatan bu kitap, Mamo’nun annesini kaybetmesi ile başlıyor. Annesini kaybeden Mamo ablası ile bir başına kalır. Ablası iş bulmaya gittiği sırada bir adam gelir ve dayısı olduğunu söyler. Ona güvenen küçük Mamo, kendini yaşadığı şehirden kilometrelerce uzakta bir çiftçiye satılırken bulur. Burada yaşadığı olaylar, küçük bir çocuğun çektiği zorluklar, kimsesiz olmanın verdiği duygusal yük o kadar güzel anlatılır ki adeta içinize işler. Bu sırada Dani adında zengin bir ailenin çocuğu vardır. Derslerinde bir türlü başarılı olamayan Dani, babasının eski çalışanının yanına gönderilmekle tehdit edilir ve yine başarılı olamayınca bu sefer çareyi kaçmakta bulur. Dani ve Mamo’nun karşılaşıp birleştiği yolda bir çeteye dahil olurlar. Aklınıza hemen hırsızlık ya da gasp gibi olaylar gelmesin çünkü bu çetede bunlar yasak. Dilenerek ya da artık yiyecekler yiyerek yaşayan grup kendilerine Çöplük Kralları demektedir. İşte bu bir grup çocuğun yaşadığı olaylar, dünyanın ne kadar adaletsiz bir yer olduğunu, ailenin ve değer görmenin ne kadar önemli olduğunu anlatır.
Gerçekten çok etkileyiciydi.
Kitap ortaokul seviyesinde ama bence yetişkinlerde okumalı Sevgiyle kalın