#alıntı
“Sarışın bir kurda benziyordu,
Ve mavi gözleri çakmak çakmaktı,
Yürüdü uçurumun başına kadar,
Eğildi, durdu.
Bıraksalar,
İnce, uzun bacakları üstünde yaylanarak,
Ve karanlıkta akan bir yıldız gibi kayarak,
Kocatepe’den Afyon Ovası’na atlayacakı.”
Nazım Hikmet, Kuvayi Milliye Destan
Demişti Nazım…
“Selanik’te halktan biri olarak doğdu,
Adı, Mustafa’ydı,
Mustafa Kemal oldu,
Gazi Mareşal Mustafa Kemal oldu,
40 yaşında, 238 yıllık Türk çekilmesini durdurdu,
41 yaşında, işgalcilerin hayallerini yerle bir etti,
Nazım’ın dediği gibi,
‘Kocatepe’ den Afyon Ovasina atladı...’”
Diye devam etti Naim Babüroğlu…
620 yıllık Osmanlı Devleti’nin padişahın İngilizlere el avuç açarken… Sarışın Kurt ve onun silah arkadaşları ise fakirleştirilmiş her güzel şeyden mahrum bırakılmış Anadolu insanıyla emperyalizme karşı açtıkları savaş…
İşgalcilerin artık Türk direnişinin kırıldığı düşündüğü nokta da 10 ay sürecek taarruz için planlar yapıldığından tabii ki haberleri yoktur.
İngilizler İstanbul’da ellerini kollarını sallayarak gezerler. Vahdettin’in hiç rahatsız olmaz. Niye olacak ki? Yeter ki saltanatı devam etsin…
Yunanlılar İzmir’i yazlık şehri ilan etmiş ordu mensupları ailelerine gasp ettikleri evlere yerleştirmekle meşguldür… Olsun zaten İzmir gavur ya!
Peki ya idealist vatanperver komutanlar ve Mustafa Kemal başka bir milletin bayrağı altında yaşamayı kabul ederler mi?
300 yıldır verilmemiş bir emir!
“26 Ağustos Cumartesi sabahı düşmana taarruz emrini verir.”
Türk ordusu bitti demeden bitmeyecek bir direniş ve dünya üzerinde görülmemiş taarruz örneği sergilenecektir.
#alıntı
“Düşman, 28 Ağustos günü
Olucak köyünde bir eve köyün kadın ve çocuklarını toplayarak tümüyle yaktı. Bu vahşetin ve sorumluluğun tümü Yunanlara ait olduğunu bütün cihana ilan etmenizi önemle arz ederim.”
Fahrettin Altay
Çekilmek zorunda kaldıkları bölgeleri yakıp yıkarak gidenler Yunanlılar…
Şimdi ise “Yunanlılar galip gelseydi.” diyenler utanır mı?
Sanmam! Her Ay Okuyanlar KulübüBüyük Taarruz - Sarışın KurtNaim Babüroğlu