Pek Yanlı Akademik Dilden Uzak İnceleme
5/10
·160 syf.··
2025 1. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 16 Ocak 2025 22:16
SPOİLER UYARISI* Kitabı Kasım 2020'de satın almış olmama rağmen ancak Ocak 2025'te okuyabildim. Bu durumda, kitabın herkes tarafından beğenilmiş olmasındaki itici enerjinin yanında Sabahattin Ali'nin anlatım tarzının bana yeterince çekici gelmiyor oluşunun da etkisi vardı. Çok beğenilmiş, çok övülmüş bir kitap ve okuduktan sonra çok rahat bir şekilde söyleyebilirim ki "tamamen abartılmış". Eğer 5 yıl önce okumuş olsaydım belki daha fazla etkilenebilirdim. Ya da yazarın şaşırmamı beklediği yerlerde şaşırabilirdim. Mevcut zihni ve duygu durumumla kitaptan yeterince haz alamadım. Bilhassa beklentimin toplumdan mütevellit tabi olarak yükseltilmiş oluşunun da bundaki payı ,galiba, kaçınılmazdı. Yazarın edebiyatı ve dili kullanış tarzı,evet,çok etkileyici ancak olay örgüsündeki açıklıklar ve çekiçiliğindeki azlıkla beraber lafı uzattıkça uzatması beni istemsizce satır atlayarak okumaya itti. Birkaç başlık altında inceleme yapabileceğim bir kitap değil. Bir bütün olarak aktarılmaya çalışılmış ancak yer yer geçişlerde eksikliğe sebep olmuş olabilir mi diye düşündüm? Mesela tam olarak nerede seviştiler de kız gebe kaldı bunu net bir aktarmasını isterdim yazarın. Aktarmamasındaki sebep bizim bunu duyunca şaşırmamızı istemesi miydi bilmiyorum kaldı ki bunu da anlamak çok kolaydı olay akışında. Kadının öleceğini anlamak da öyle. Ben de kitaptan geriye sadece boşluklar kaldı ve Raif'e duyduğum nefret. Raif o kadar klasik bir erkek ki.. Teoman ya da Nejat İşler,eminim, Raif'i çok severler. Raif Bey'in sessizliğinin altında çok daha iyi işlenmiş bir düşünce biçiminin yatıyor olmasını beklerdim. Ancak karakteri tanımaya başlayınca ona duyduğum saygı yok oldu. Mental zayıflığı tamamen kendi tercihi. Erkeklerin geneli başlarına gelen kötü bir şeyle dünyanın sonu gelmiş gibi davranmaya bayılıyorlar. Sonrasında aksi imkansızmış gibi acılara tutunarak yaşıyorlar. Duygusal zekaları gibi duygusal güçleri de çok eksik.Raif de bir daha hayat eskisi gibi olmayacak deyip duruyor. Madem bunu kabullendim NEDEN EVLENDİN ?????? Git köşende yalnızlığını yaşa . Çocuklarına bile uzak kalacaksan neden yaşıyorsun? Aşık olduğun kadından çocuğuna sahip çıkmaktan bile acizsin. Şerefinle intihar etseydin daha çok saygı duyardım. Kült olmayı yazar hak ediyor olsa da kitabı için emin değilim ancak şundan eminim bu karakter tanınmayı hak etmiyor yine deokunulur bir kitap . Kürk Mantolu Madonna
1000k
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025376,5bin okunma
··
114 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.