Puan vermedi·517 syf.····Okunma: 16 Ocak 2025 17:58 Edebi demlemeleri bol olan bir kitaptı. Ana karakterlerin aşklarının (!) sınıf farklılığından doğan çatışması kitabın konusunu oluşturuyor. Beni oldukça sürükleyen bir kitap oldu ve üzerine düşünülmesi gereken konuları yazar kitabın sonlarına sıkıştırmış. Sosyoloji, psikoloji ve felsefe alanlarında sorgulamalar yapmamı sağladı. Martın' ın düşüncelerinde Nietsche' den izler görülmekte. İnsana kendi zevklerine sahip biriyle olmak yerine kendi bilmediklerini ortaya çıkaracak biriyle olmanın vurgusu yapılmış. Kitabın sonu belki bazıları için ümit kırıcı olabilir ama orada bile aslında Martın' ın dünyasını derinlemesine yaşıyoruz. Üzerimde etkisi bitmeyecek olan bir kitaptı.