Puan vermedi·724 syf.··Beğendi
···Okunma: 14 Ocak 2025 01:53 Nereden başlasam ?Hangisinden başlasam? Hepsinden birden başlayın .ara sıra yavaşlayın .Herkes sussun.Işıklar söndürülsün. Yalnız sahne aydınlatılsın. Başrollere kalbim çıksın.Orada Selim yatıyor... Bazı kitaplar vardır insanı derinden etkileyen ,okuduktan sonra uzun süre insanı kendine getiremeyen ,hayatı ,insan ilişkilerini sorgulatan ,sizi sarsan kitaplar...Bu kitaba büyük bir ön yargıyla başlamıştım .Şu ana kadar okuduğum en güzel kitaplar arasında .Yazar, insanın iç dünyasını büyük bir ustalıkla, tüm yönleriyle okuyucuya sunmuş. Bunda Turgut Özben'in Selim'i hem çevresiyle hem de günlükleriyle anlatması ,karakteri ayrı bir boyuta taşımış.Kullandığı ironiler,dili,hayal gücü... hayran olmamak elde değil .Yazarın bu kadar geniş bir bilgiye sahip olması ve bunu karakterler aracılığıyla vermesi takdire şayan .Yer yer kitap tavsiyelerinde bulunması, hayata, tutunamayan insanlara dair psikolojik tahliller yapması gerçekten çok etkileyiciydi.Bu kitaptan sonra okuduğum kitaplar biraz yavan geliyor. Kitabın genelinde Selim'in modern dünya ve değişen koşullar karşısında varoluşsal sıkıntılar çekmesini, bu sıkıntıları aşamayarak hastalığının da vermiş olduğu bir bunalım sonrasında yaşamaktan vazgeçişini ; Turgut Özben'in arkadaşının ölümünü araştırmasıyla onun da bu girdaba kapılmasını anlatıyor.