Anadolu'nun bir köyünde çıkan küçük bir söylentinin işgüzar yerel idarecilerin abartmasıyla büyük bir felakete dönüşür. Güntekin romanında, bürokrasiyi, haber kaynaklarını, insanların kurnazlığı ve saflığını ustaca eleştiriyor. güldürü tarzında yazılmış, mizahi yönü çok kuvvetli, düşündürücü kısa ama dolu dolu bir kitap. Mutlaka okunmalı.
"...yiyin efendiler yiyin, bu han-ı iştiha sizin,
doyunca, tıksırınca, çatlayıncaya kadar yiyin!..."