Puan vermedi·200 syf.····Okunma: 17 Ocak 2025 20:30 Bu eser yalnızca Allah'a inandıkları için hiçbir ayrım gözetilmeden yok edilen bir şehrin hikayesi...
Yaşadığımız bu günlerde Suriye'de rejimin çökmesiyle yıllardır içinde yaşananlara şahit olduğumuz sednaya hapishanesinden de zulmün boyutunu tahmin etmek imkansız durumda.
Öyle bir duruma getirildik ki artık herhangi bir zulüm örneği tüylerimizi ürpertme etkisini dahi yitirdi..
Bu öyle bir zulüm ki bir gecede bir şehri insanlarıyla beraber yeryüzünden silecek düzeyde.
En acı tablolardan bir tanesi de katliamı yürüten generalin yarın öbür gün burda yaşananlar ortaya çıkarsa en fazla üç beş kişi yalancıktan kınar sözü oldu benim için...
Gün geçmiyor ki bir facia açığa çıkmasın ve sadece burda ifade edilen şekilde karşılık bulmasın.
Bir kez daha zalime güç veren sebebi analım eserin katkısıyla:
“Zalimlerin zaferi, ümmetin gafleti üzerine kurulu.”
Dağ, taş, toprak, koca kainat kendi usullerince bu zalimliklere isyan ederken insan, acziyetinin boyutunu zulüm karşısında ezilerek ses dahi çıkaramayarak bir kez daha tüm çıplaklığıyla görüyor.
Kur'an'ın içinden geliyor yine de mazluma teselli, zalime tehdit:
“Sakın, Allah’ı zâlimlerin yaptıklarından habersiz sanma!"
Ve korkuyla bir feryat yükseliyor kalbimden:
Allah'ım bizi zalimler zümresinden eyleme..
Ve düzeltemesek bile bizi işlenen bu zulümler karşısında titreyen, inleyen, ürperen kullarından eyle!
Bu yapılanları bize kabullendirme Ya Rabbim!
İnsanın(!) karanlık tarafını, yok etmeye odaklı vicdansız yanını gösteren bir eser olmuş. Acı bir tablo, tarihe adını yazdırmış cehennemi yaşamış bir şehrin hikayesi bu.
Anlatım zayıf ama hikayenin etkisini hissettirmek için ek bir şeye de ihtiyacı yok.
Bilelim bu yaşananları.
Kaybetme sebebimizi, yenilgimizin boyutunu görelim.