Dune okumaya başlarken biraz uzun olduğu için ve genel olarak hakkında sıkıcı gibi yorumlar duyduğum için çok önyargılıydım. Ama olay örgüsünü çözdükten sonra elime almak için can attığım bir kitap oldu. Açıkçası bu kadar uzun zaman önce yazılıp son yıllarda değere binmiş olması da enteresan. Bildiğim kadarı ile 1965 yılında yazılmış. Kitabın içeriğine gelecek olursak kitap bir hanedanlığın başka bir gezegene taşınması ve o hanedanın prensinin üzerinde dönen entrika ve olaylardan bahsediyor. Bilim kurgu okumayı ve izlemeyi sevdiğim için benim bu kitaba puanım 10 üstünden 9 oldu. Bir puanı da her şeye koydukları kendine özgü isimlerden kırdım anlayana kadar 200 sayfa geçti :).