·386 syf.····Okunma: 20 Ocak 2025 09:39 Mick adında küçük bir kızdan büyümenin ne kadar uzun ve aynı zamanda ne kadar kısa bir süreç olduğunu; siyahi bir doktor olan Copeland ve ailesinden ırkçılığın getirdiği acımasızlığı, siyah/beyaz çatışmasını ve bu haksız rekabetin dezavantajlı bir grup olan siyahların iç dünyasına yansıyışını; iç dünyasında kaybolmuş bir gezginin bu dünyada yuvasını bulma çabasını, yalnızlığın getirisi olan öfkesini; eşini kaybetmiş bar sahibinin herkese duyduğu yoğun merhamet duygusunu ve tüm bu insanların duygularını sansürlemeden haykırabildiği tek kişi, sağır ve dilsiz bay Singer'in hayatlarından kesitleri okuduğum güzel bir kitaptı.
Sondan dördüncü kısımda biraz ağlamış olabilirim çünkü benim için beklenmedik şeyler oldu. Bazı karakterlerle derin bağlar kurduğumu sona geldiğimde fark ettim. İleride tekrar okurum diyeceğim kitaplardan değildi (bazı bölümler hariç) ama kesinlikle okuduğuma pişman olduğum/olacağım bir kitap da değildi.