Hz. Peygamber(s.a.v) onun arkadaşlığının yüceliğini, İslâm'a hizmetini ve fedakârlğını sık sık dile getirmiştir: "Bana arkadaşlığında ve malında en emin kimse Ebu Bekir'dir.
Rabbimden başka dost edinseydim, Ebû Bekir'i edinirdim. Fakat İslam kardeşliği vardır. O benim arkadaşım ve
kardeşimdir. (Müslim, CII s. 1855)