"Ben bir gözlemciyim, uluslararası bir gözlemci. Gece uyurken bile gözlemcilik görevimi elden bırakmam." Cümleleriyle başlayan Salâh Birsel kitabı.
Kitap kısa ve okunur, çok da etkileyici bir dili var. Ancak, Mehmet Güreli'nin bu kitaptan uyarlayıp aynı isimle çektiği filmi seyrettikten sonra, insan diyor ki 7. Sanat olan; Sinema olmasaydı, sadece okumakla yazmak olsaydı hâlimiz nice olurdu.
Bana kalırsa, bu eser üzerinden düşünecek olursak bile sadece sinema edebiyattan büyüktür derim ve uzmanı da ustası da gelse, tartışmam bile.