Puan vermedi·184 syf.····Okunma: 26 Ocak 2025 21:05 Kitabın henüz başlarındayken "İnsan olmak işte bütün mesele!" diye bir başlık atıyor yazar. İnsan olmak! Ama nasıl bir insan? İsmet Özel’in Amentü diye bir şiiri var orada diyor ki “ İnsan eşref-i mahlukattır derdi babam ve bu sözün sözler içinde bir yeri vardı. “ İşte böyle bir insan olabilmek diyorum şimdi. Mahlukatın en şereflisi olabilmek.
Kitabın en büyük derdi insandır ve bütün sözleri insana dairdir. Sorgulamayı, öğrenmeyi, ilmi ve bununla amel etmeyi öğütler. Sığ ve yobaz zihinlere set çeker sayfalar boyunca. Şüphesiz insan yoldadır. Geldiği, yaşadığı ve gideceği bu yol tekrarlanamayacaktır ve en nihayetinde bir gün son bulacaktır. Nereden geldin ? Nerede yaşıyorsun? Nereye gideceksin ? Üç yer bilgisinin arasında yaşadığı her şeyin hesabını vereceğini bilen insan ancak o zaman anlamlı bir hayat sürebilir. Arada kalamaz geçmişi silemez gelecekten bağımsız kalamaz yahut şu zamanı atlayamaz. İşte insan olmak gerçekten de büyük mesele!