kitaptaki kasaba halkı gibi santiago nasar'ın öldürüleceğini biz de baştan beri biliyoruz. ama son sayfaya kadar merak içinde okuyoruz. bu da yazarın olağanüstü bir hikaye anlatıcı olmasından kaynaklanıyor.
yazar hangi kitabını okuduysam ardından ülkesi ve toplumu hakkında merak içinde bırakıyor beni. o nedenle kitaplarını bitirdikten sonra kendimi yaşadığı toplum hakkında araştırma yaparken buluyorum. bu kitapta da yine yeni bir şeyler öğretti ve güney amerikaya göç etmiş arapların olduğunu ve orada yeni bir yaşam kurduklarını öğrenmiş oldum.