Puan vermedi·968 syf.··
2025 8. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 25 Ocak 2025 16:25
Selamlarrr. İlk kitabın sonunda Bryce’ın cehenneme değil de Rhysand ve Feyre’nin dünyasına düşmesi, hikayeye bomba gibi bir heyecan katacak gibiydi. Eski dostları görmek, farklı evrenlerin birleşmesine tanık olmak… Ama ne oldu? Koca bir hayal kırıklığı. Maas, elinde altın gibi bir fırsat varken bunu değerlendirmek yerine, bize sönük, heyecansız, temposu düşen bir hikaye sundu. Açık konuşayım, bu kitap önceki serilerini bana ciddi anlamda arattı. Hunt, Ruhn ve Baxian’ın Asteri’nin elinde gördüğü işkence sahneleri hikayeye sert bir hava kattı, tamam ama bazı anlar resmen işkencenin kendisine dönüştü. Uzattıkça uzatmış. Neyse ki Lidia’nın kurtarma çabaları sonunda biraz nefes almamızı sağladı ama yetti mi. Kesinlikle hayır. Maas gibi bir yazarın elinden çok daha vurucu, çok daha sürükleyici sahneler çıkabilirdi. Bryce dünyasına geri döndüğünde Hah, sonunda işler kızışıyor dedim ama savaş sahneleri o kadar etkisizdi ki… Maas, “Dikenler ve Güller Sarayı” serisinde öyle savaşlar yazdı ki sayfalar arasında kayboluyorduk. Burada ise olaylar Hadi şu savaşı da yazıp geçelim kafasında ilerlemiş gibi. O büyük çatışma, o unutulmaz anlar. Yok Tam anlamıyla fos çıktı. Ve şimdi en sinir bozucu kısma geliyoruz: Bryce’ın başkalarıyla ilgili kritik kararları onlara danışmadan alması.Maas bunu her güçlü kadın karakterine yapıştırmak zorunda mı? Güçlü kadın olmak, insanları yok saymak anlamına gelmez. Ve Hunt… Ah Hunt Bu adamı ne hale getirdin Maas. O güçlü, karizmatik, çekici adamı alıp ezik, pasif, gölgede kalan birine dönüştürdü. Resmen karakter katliamı yapıldı. Sonuç? Kitapta duygusal anlar var ama eksikleri öyle büyük ki görmezden gelmek imkansız. Tempo dengesiz, bazı yerler uzatılmış, bazıları aceleye getirilmiş. Maas’ın zirvede olduğu zamanları özlemedim desem yalan olur. Bryce ve Hunt defteri kapandı, sıradaki hikaye Tharion. Ama dürüst olayım, bu noktada Maas’ın beni tekrar heyecanlandırabileceğine dair pek umudum kalmadı. Bakalım, sürpriz yapabilecek mi? Ama elimde kitapla hayal kırıklığı içinde göz devirmek istemiyorum artık. Maas kendine çeki düzen vermezse, kitapları okumak yerine sinirle duvar dekorasyonuna katkıda bulunacağız Bakalım, Tharion bizi şaşırtacak mı yoksa sabır testine devam mı Açıkçası beklentileri dibe çekmek en mantıklısı gibi duruyor şu anda .
Alev ve Gölge Hanesi (Ember ve Randall Hikayesiyle)Sarah J. Maas · Dex Kitap · 2024353 okunma
·
278 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Hilal Şehir o kadar iyiydi ki ben daha ikinci kitapta hayal kırıklığı yaşamıştım. #179894735
Sarahın tarzına ve kitaplarına hayranım ama hilal şehirin son kitabı benide çok büyük hayal kırıklığına sürüklemişti. Size katılıyorum çok daha harika bir kitap olabilirdi