Yazarımızın kalemi ile yeni tanıştım. İyi ki tanışmışım bu arada kendisi çok mütevazi bir kişi ne yazsam geri döndü. Bunun için ayrıten çok tsk ediyorum tekrar.
Bu kitapta sizi neler mi bekliyor? Bu kitap buram buram dönem kokuyor. 1940-1980 yıllarında geçen olaylar kaleme alınmış. Köy enstitülerinin kuruluşu,kurulum amacını, siyasi görüşleri, sağ-sol çalışmalarını, oynanan oyunları okuyacaksınız. Sadece bunlar değil bir de bunların yanında büyük bir aşk, kavuşamamak, büyük fedarlıklar,saklanan sırlar,yazılan mektuplar.....
Fikret babasından şiddet gördüğü için evden kaçar. Karşısına nuri bey çıkar. Fikrete sahip çıkar ona marangozluğu ögretir. Aynı zaman da okuması için ona yardım eder. Fikret aksu Köy enstitüsünü kazanır. Nuri beyin orada kizkardesi behiye onun kızı Leyla vardır. Onlara göz kulak olmasını söyler. Fikret ona yapılan iyiliğin vefa borcunu ödemek için onlara her konuda yardımcı olur ama bu hiçte iyi sonuclanmamaktadır. Fikret okulda gördüğü sabia'ya görür görmez tutulur. Ona mektuplar,şiirler yazar ama ikisi de kavuşamaz. Çünkü Fikret öyle bir fedarlık yapar ki hemde dönüşü olmayan. Sabia ise öğretmen olur.
Her ikisinin de hayatları ayrı yollara düşer. Ama yıllar sonra hiç tahmin edemeyecekleri bir şekilde yine karşılaşırlar.
Beni bu kitapta en çok Fatmam yaraladı. Onun yaşadıkları,hor görüldüğü konular beni mahvetti ağlayarak okudum yaşadıklarını ama pes etmemesi boyun eğmemesi çok güzeldi. Ahh birde Mehmet amca vardı onunda yaşadıkları da ayrı bir acıydı. Onun da hayatı acılar ile doluydu. Kah gülerek kah duygulanarak okudum.
Kesinlikle okumanızı yazarımızın kalemi ile tanışmanızı isterim.
Ülkemiz de böyle değil miydi ellili, altmışlı yıllara kadar. Farklı medeniyetlere, kültürlere ev sahipliği yapmış, Türk'ü,Kürt'ü,Çerkes'i,Yahudi'si, Ermeni'siyle zengin bir coğrafya. Tüm zıtlıklara, kültürel, dinsel,mehzepsel, görüşsel farklılıklara rağmen yüzyıllarca komşuluk, dostluk yapmış milyonlarca aile. Sağı-solu değil, vicdanı, insanlığı ilk sıraya koyabilmiş yüce gönüllü bir halk.
Yazmak da derttir,yazmamak da
@semasoykan
Alfa Kitap