Fahim Bey aslında herkes için bir ders mi?
9/10
·176 syf.··
2025 10. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 31 Ocak 2025 22:06
Abdülhak Şinasi Hisar günümüzde unutulmaya yüz tutmuş bir yazar. Ben de Selim İleri sayesinde tanıdım bu değerli yazarımızı ve Fahim Bey ve Biz biz kitabı ile de ilk okumamı gerçekleştirdim. Daha önceki okuyucu incelemelerini okuyunca çok güzel bir eser ile karşılaşacağımı duyumsuyordum ve okumaya başlayınca ilk sayfalar beni biraz zorlasa da sonrasında harika bir kitap okudum. Öncelikle 1941 yılında yayımlanan kitapta çok fazla dönemin yazı dili ve kelimeleri hakim bu sebeple biraz zorlayıcı olabilir. Ancak okudukça kendinizi kitabın içinde buluyorsunuz. Yazar, Fahim Beyi anlatırken aslında bize bir hayat dersi veriyor, özellikle kitabın son elli sayfası o kadar iyi ki ben tekrar okuma ihtiyacı hissedip kitabı bitirdikten sonra son 50 sayfayı tekrar okudum. Yaşlılığı ve ölümü o kadar iyi anlatmış ki okurken nerdeyse yaşlandığımı hissettim. Kitap, Fahim Beyin ölüm ilanı ile başlıyor ve anlatıcının Fahim Beyi anlatmasını okuyoruz kitap boyunca, farklı kişilerin Fahim Beyi nasıl düşündüğünü, sevip sevmediklerini sebepleri ile anlatırken aslında bize hayat dersi veriyor Fahim Beyin hayatı ve ölümü ile. Kesinlikle okunmasını tavsiye ediyorum. Eski kelimelerin yoğunluğu zaman zaman zorlasa da ağızda müthiş tat bırakıyor #k:374705.
Fahim Bey ve BizAbdülhak Şinasi Hisar · Everest Yayınları · 20252,434 okunma
·
43 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.